Fraggelbloggen

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Liza Hasselquist - 1 december 2009 21:26

Idag har vi gjort två saker, jag och Lotus. Vi har tränat framåtsändande och så har jag klickat in att tända en golvlampa. Nummer 2 skulle jag aldrig ha gjort, för nu glippar hunden med lyset lite nu och då  

Framåtsändandet går bra, den delen vi har övat, vilket är från "stoppet" och så saktagåendet. Nu till del nr 2. Hur har ni gjort/tänkt göra? Jag funderar på att lägga ut nån grej/tallrik m mat osv, men jag vet inte vad som är bäst. Han kan ju kommandot framåt utan att behöva nån target, men jag skulle gärna ha "full gas" ut till brytpunkten om man säger så... Smarta tips INNAN jag börjar, någon?


Imorgon ska vi ut och spåra. Jag ska göra EN sak: hålla i spårlinan. Absolut INGET annat!  

Av Liza Hasselquist - 1 december 2009 11:15

Ny blogg- nya möjligheter! Jag hoppas att den här nya, fina bloggen kommer att göra mig mer motiverad till att hålla bloggen levande. Jag har ju ganska mycket att säga, så varför inte bara skriva ner allt också?


Jaha, sökträningen går framåt, har kört lite fler pop-ups, men på ena sidan av rutan körde jag inte det denna gången, för där låg vinden på bra. Nästa gång tror jag jag ska köra med nån pop-up men ändå försöka fila på mina flying-skick. Måste nog köpa boken om flying för att få till det... Påvisen är inga problem alls, så jag tänker nog strunta i dem sålänge, och bara köra på "hitta-övningar" med direkt belöning och mycket kamp och skoj hos figgarna.


Annars kör vi på med lydnaden, och jag hoppas på att ha både högre och Elit-momenten klara till nästa år, OM vi skulle bli uppflyttade. Jag tror i alla fall att vi har kapacitet till att klara det om vi får jobba igenom söket ordentligt! Förhoppningen är också att vi kommer iväg på träningshelger/läger i söket nästa år, det är ju så himla skoj att träffa andra likasinnade, även att jag har en toppen-sök-grupp här på ön.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards