Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Halt eller inte halt- det är frågan!

Av Liza Hasselquist - 15 december 2009 13:05

Jaha...Hemma igen efter en hundfri helg i Stockholm. Jag skulle ju åka på hundmässa på lördagen var det tänkt, men efter Idol-finalen, Idol-efterfesten, Max och att vi lade oss och sov kl 09.00 i bastun så gick det helt enkelt inte att komma upp...SKIT! Jag som hade så mkt hudgrejer jag ville ha! (Det positiva är ändå att det blev pengar över, så nu får småsyskonen paket i jul ;))

Kom hem i söndags, eftermiddagen och kvällen spenderades i soffan, sovandes eller halvsovandes medan sambon och hans kompisar kollade på film. Såg att Lotus såg halt ut när jag var ute på promenad, samma sak igår och ser ungefär likadant ut idag. Är hunden halt eller vad är det som händer? Han har inte ont så att han visar det när man klämmer/böjer benet, men man vet ju aldrig?!?!? Ska avvakta tills imorgon, om jag fortfarande tror att hunden är halt då får jag väl ta en tur till vet. för att kolla om nåt har hänt. Det där med folk som inte kan hålla reda på sina djur alltså, GRRRRRRRRRRRRR!  

 
 
Maja och Link

Maja och Link

15 december 2009 22:22

Vi saknade dej på mässan! Nu har vi nog en helg klar i vår för sökläger med Magnus, den 5-7 mars (inte helt spikat än dock).

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Eeá m flock

Eeá m flock

16 december 2009 19:20

Hej du!
Tänkte bara kolla in hur du hade det och läser vad som hänt m Lotusen. Det var exakt samma sak med kopplet runt benet som gjorde Focus halt ( fortfarande) när han var 9 mån. Rycket skapade en inflamation bakom bogleden samt i armbågen. Att tänka på om det inte går över. Annars kan det gå som för oss, han har fortfarande vila trotts att det är så länge sedan samt är opererad i båda lederna nu och sprutad med tuppkam = dyrt.
Hur eller hur, troligtvis är det inte så illa för er. Hoppas allt är väl i övrigt.

http://ww.rotts.se

 
Eeá m flock igen

Eeá m flock igen

16 december 2009 19:23

Hej igen!
Kom att tänka på en sak. Håll koll på om han haltar ngn vecka, sedan inte haltar ett tag sedan haltar igen.....

http://www.rotts.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards