Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Snö, snö och åter snö!

Av Liza Hasselquist - 17 december 2009 15:29

Idag snöar det!

Alltså, nu menar jag SNÖAR! Jag hade planerat att åka ut och lägga ett spår åt djuret, men efter klass 2 varning så omstrukturerade jag dagen. Efter morgonpromenade såg vi båda ut som Yetis, totalt insnöade eftersom det på något sätt blåste rakt framifrån hela promenaden! (Hur nu det går till, vi går runt en ringmur???)  Lotus hade snöstyltor på sig, trots att det är -5, så jag vet inte, det verkar vara fuktig kyla på Gotland.

I alla fall, igår körde jag igenom de flesta momenten i lägre, trots en dm snö på backen så kryper Lotusen perfekt    Har börjat träna vinklar i krypet också, mest för att vi behöver nya utmaningar. Annars jobbar vi fortfarande på hopp-stå och se på fanken om vi inte börjar få till det på inkallningar! Vi är inte riiiktigt där ännu, men.......... Trägen vinner! 


Framåtsändandet vet jag inte hur jag ska göra med än, så jag låter det vara...Vi får väl se om vi får nåt bra tips, annars får jag väl ta tag i eländet själv vad det lider!  Tycker att det verkar som en knepigt moment att få till bra, och jag vill inte avstå nåt moment när vi ska tävla sen. Jag vill dessutom inte behöva börja om för att jag kommit på nåt smartare sen...Om man dessutom har som mål att ta hem ett SBCH så är det väl bara att bita i det sura äpplet...SKIT!

Imorgon åker vi hemöver, fre-sön är vi i M-ås, sen blir det Hstd över jul och tillbaka till Monsan under mellandagarna, fram till 3:e januari. Om nån vill träna så hör av er, jag är med på allt! Hittills bara uppbokad 2 jan  


Är det inte snart dags att skriva upp sina mål för 2010? Jag tycker vi ska spalta upp det i möjliga mål och drömmål. Den som lyckas bäst får bjuda de andra på nåt smarrigt, alltså den som överskrider/klarar flest mål! De som är med på detta; skriv en kommentar här hos mig så ska jag ta på mig att printa ut allt och spara, så vi har bevis sedan! Sista datum för att skriva det i sin blogg är 25 dec! Wiiiihooo vilken tävlingsinstinkt jag får nu, värsta adrenalinpåslaget!  



 
 
Maja och Link

Maja och Link

17 december 2009 20:32

Link och jag är självklart på! Tävlingsmänniskor som vi är!! Nu ska det skrivas vad som ska utföras, återkomme!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

18 december 2009 11:22

Ja visst är de söta, mina små valpar! Synd att du redan tingat (var?*nyfiken*) - du är en sån där "drömvalpköpare".

Ha det bra!

http://www.mrcollin.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

20 december 2009 21:47

vi är oxå med, men har inte skrivit ner våra mål för nästa år än. Men ska göra det så snart tiden räcker till!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

21 december 2009 22:04

Så där nu har jag skrivit ner våra mål. Vi var inte så blygsamma såg jag nu, men va f-n vi kööör! Det ligger på min blogg under mål 2010.

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Katta

Katta

31 december 2009 19:56

Vi vill önska er ett riktigt gott nytt år. Härligt att läsa om era mål för året. Stort lycka till!
Kram

http://realsugar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards