Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Tillbakablick- 2009

Av Liza Hasselquist - 4 januari 2010 23:17

Jaha...Såhär efter jul med mycket mat, julklappar och roliga spel samt nyår med ungefär samma saker fast utan julklappar förstås kan man sätta sig ner och se tillbaka på året som varit.

2009 första del var ett bra år hundmässigt, den andra delen tyvärr en katastrof. Lotus blev lydnadschampion under året, och vi hade fina poäng på gång under 2 av 3 tävlingar. Om inte "om" hade varit...såklart  Lotus blev också pappa till en fin kull valpar p kennel De La Hoya´s, tre superfina killar som jag hoppas kommer att visa framfötterna i framtiden. Jag och hundarna flyttade ut ur "vår" lägenhet i Kalmar och blev ö-bor. En spårtävling gick åt skogen, samt en sök-tävling. Mest mitt fel, lite Lotus också. Han har framförallt utvecklats mycket under året, blivit mindre hetsig och lyssnar bättre på mig. Jag tror att vi utvecklas åt rätt håll i alla fall...Vår lilla familj var på Rasspecialen där vi missade att bli Rasmästare med ett par fnuttiga poäng och en kinkig domare, men fick en 1:a i Bruksklass på utställningen, vilket var kul och överraskande. Vi var på aussieläger för första gången, vilket var en trevlig tillställning förutom vädret. 4 tjejer och 5 aussies i ett litet rum, lägg på en flaska vin, ost och kex så förstår ni själva att det var livat    Jag garvar fortfarande högt av Sannas marsvin som sket när man badade det men ändå dog av förstoppning...Under sommaren så badades det och solades mycket och både hundarna och vi njöt av Gotlands fina väder. Sikkans hälta var som bortblåst och han simmade dagligen och hängde med på strapatser och långprommisar utan att knota.


Sedan kom hösten och vips var min tidigare så friska lilla hund mycket dålig i knäna. Allt gick väldigt fort på slutet och trots flertalet behandlingar gick det inte längre. Sikkan somnade in och hunderiet verkade inte så lockande eller speciellt viktigt längre. Hur eller hur så var jag ju tvungen att träna Lotus, vilket jag tror var räddningen. Nu ligger S begravd i en vacker minneslund och har inte ont längre, och det var nog det bästa jag kunde ge honom.

Höll precis på att glömma att jag  ju kommit med i en ny sökgrupp här på ön, en salig bandning av hundar och folk och vi har SÅ roligt ihop!

Ta vara på er och era hundar under 2010 och var medveta om att det kan ta slut fortare än man tror. Hoppas vi ses på tävlingsbanorna under året, eller på något läger, utställning eller annan hundaktivitet!

 
 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

8 januari 2010 23:03

Japp det ska bli spännade att se om man får syn på någon av Lotussönerna under året! Hoppas det!

Jag ska komma upp med lite mål för året också, hoppas jag inte blir för sen, men man måste ju få tänka lite...

http://www.sugarwinds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards