Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Massvis av snö och inegn hundträning ;)

Av Liza Hasselquist - 9 januari 2010 16:45

Det ska vi ta tag i imorgon! Alltså, hundträningen, snön går ju inte att göra nåt åt! Apellplanen ligger begravd under 20 cm snö, så nån lydnadsträning har det inte varit tal om på ett tag...Eller...Småsaker kanske, men inga riktiga pass så att säga. Imorgon blir det dock sökträning, DET har jag saknat när vi var på fastlandet!

Imorgon ska vi dessutom träna på en ny plats, det ska bli superspännande att se hur det går nu när vi haft lite uppehåll. Iofs så har vi ju lekt lite gömma sig lekar när vi varit ute med Lotus, och så har det ju blivit mycket långa promenader och springa lös för L ändå. Hoppas i alla fall att det gjort mer nytta än skada med träningsuppehållet  

Igår fick jag ett stort brev med foton på L som Tina på kennel Tillyhills tog när vi var där på en liten aussie-träff. Jättefina bilder var det, även att ljuset inte riktigt var på vår sida. Ska rama in två av bilderna och sätta på väggen- han är SÅ fin den lilla korven!       

Dessutom har han världens längsta tunga, ha ha  

Till sist, en bild på "kärleksparet" (Tilly tyckte att Lotus var sådär lite lagom skoj, får se om det blir annorlunda när hon löper...)  

 
 
Maja och Link

Maja och Link

9 januari 2010 17:44

Link och Vegas har Back on Track, den nya modellen med två snörningar framtill i storlek 55. Om du letar efter ett varmt täcke ska du självklart ha BoT. De känns tjockare och täcker hela bakbensmusklerna och även armbågarna, men om du vill ha ett täcke som du kan träna i och kanske ha mer under kalla vår/sommar/höstkvällar är nog Obtrack bättre. Du kommer väl till våran sökhelg i mars? Åh så kul, måste köpas rosé och vindruvor!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

9 januari 2010 18:05

Vilka härliga bilder! Hoppas ni får en härlig/bra sökträning imorgon. Här minus tjugo nu brrrr....

http://www.123minsida.se/Minos

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

13 januari 2010 22:40

Hej, inlägget ovan går inte att kommentera så du vet=).. Joo Maja har svarat, din blogg verkar knasig! Men de har storlek 55 och det är ny modell på de täcket med dubbel snörning fram. Det är jättebra och varmt täcket om du vill ha det till uppvärming och nervarvning samt typ ligga i bilen täcke... Obtrack funkar ju bättre i aktivitet men är inte lika varmt och täcker ju inte viktiga muskler på samma sätt. plus mycket dyrare, men det beror ju som sagt var lite på vad man vill ha för täcke... Du kommer på sökhelgen va?

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

14 januari 2010 17:48

Hmm de senaste inlägget går inte att kommentera står det...

Jag har både Back on track och obtrack täcken.
Ett blått back on track, ett svart och ett blått/turkost obtrack.
Back on track är ju det tjockaste/varmaste av dem och det som står mot regn bäst. Men är man i rörelse så är obtracken bättre, de är smidigare och mjukare. Älva kan inte röra sig ordentligt i back on tracket, det får de ha när de ligger still och ska hålla värmen. I helgen hade jag det blå/turkosa obtracket under back on tracket. Då blir det riktigt varmt om det ska vara stilla.
Nu köpte jag ett täcke till på ReDog, just för att få ett täcke till som står mot regn bättre. Det är en ny variant av back on track tror jag... svart med guld text. Smidigare än B O T, men fortfarande med bättre yta mot regn och lite trockare än obtrack.
Tror Malin och Maja har vanliga svarta B O T täcken. stl 55 om jag minns rätt.

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Maja och Link

14 januari 2010 21:10

Nej det är ett ReDog täcke Sanna köpte, svart med guld text. Det har inte det där keramiska som BOT har.

 
Marie L

Marie L

15 januari 2010 13:04

Minos har fått ett HURTTA- täcke (vintervarianten) som faktiskt fungerar kanonbra att röra sig i. Han har ju sedan tidigare ett större och kanske lite varmare "dogmantäcke" som täcker mer "lår", det har han i bilen och om han ska vara stilla...
Kanske blir det ett obtrack så smånigom. Ska bli kul att ses, såklart du kommer på sökhelgen (puppisarna är ju ca tre veckor då förhoppningsvis)

http://www.123minsida.se/minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards