Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Sök i snö

Av Liza Hasselquist - 11 januari 2010 13:51

Gårdagen bjöd på inte färre än 7 söksugna människor/hundar somtrotsade blåst och 25 cm snödjup för att utöva denna hundsport. Det var kallt fram till att vi satt upp rutan och kojorna så att vi kunde få helt dolda figuranter, efter det frös jag inget mer på hela dagen! Iofs hade jag dagen till ära stulit sambons supervarma hockey-termobyxor, och de höll värmen finfint! Efter att ha kört egen hund eller kamp-belönat nån av belgarna var man hyffsat varm kan jag säga, trots nån minusgrad alltså!

Lotus fick börja med en hitta övning på en pop-up figge soma första figge, vilket gick galant. Efter det blev det två skick på figge då han tog egen rulle och två skick på figge då han tog lösrulle (en av dem dold). Jag avslutade sedan med en pop-up och hitta övning, så att vi skulle sluta med en rolig figge. Allt gick kanon förutom att han var en bit ifrån den figgen som han plockade egen rulle på, det ska vi lösa nästa gång genom att figgarna får locka in honom m en godbit. Nästa gång ska jag dessutom börja med tomslag igen, eftersom han inte blindade igår heller och inte gjort det på ett tag ska vi prova och se vad som händer. Dessutom får jag ju då möjlighet att öva mer på flying-tekniken. Vi väljer nog en semi-flying, där jag samlar ihop hunden en sek hos mig med en godis innan jag tar två steg över stigen och skickar igen.

Hur som helst gick han väldigt bra, och hade inget vidare damp för sig alls, vilket är förvånande då vi inte kört på ett tag ,med denna gruppen. Alla de andra hundarna hade utvecklats mycket bara på den korta tid vi varit borta, så det var väldigt roligt att få se dem också.

Idag ska vi försöka hitta nåt ställe med lite mindre snö, och gå ut och köra lite lydnad. Jag måste dessutom bestämma mig för hur jag ska köra framåtsändandet, har dragit på det, men det ska ju hinna bli klart i tid det också...

 
 
Maja och Link

Maja och Link

14 januari 2010 21:04

LISA FISA!!!!!
Jag har visst svarat och många andra med MEN du måste ju bocka bort att du ska godkänna allas inlägg innan du publicerar det du skrivit. Nu har jag gått in och ändra det så nu har du några inlägg under "massvis av snö och ingen hundträning"! Ha de! Hej hopp din snopp!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards