Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Och det snöar...

Av Liza Hasselquist - 2 februari 2010 20:53

Ja, heeela dagarna snöar det!

Vi går upp extra tidigt på morgonen för att gå långpromenad med Lotus, men så mkt mer träning än det och lite inomhusträning blir det inte. Tyvärr ligger ridhusträningen här på samma tid som sökträningen (söndag-morgon) så det har inte blivit nån sådan heller...  Nu har vägen ner t klubben blivit plogad, men tyvärr är det ju 50 cm på plan, så det är dåligt träningsunderlag...

Igår kväll var vi dock ute och lektränade, skickade ett par budföringar (lååånga och i mkt snö) och avslutade med att leka på en lekplats- MKT UPPSKATTAT av Lotushunden. Det finns många roliga trappor och nät att klänga och klättra i, och han är supermodig och kliver runt i näten även att det är stora hål emellan och de svajar rejält. Lotus avslutade kvällen med att åka ruschekana- TRE gånger  och jag skrattade så jag dog! Första gången lockade husse ned honom, sedan sprang han upp själv och åkte två ggr till- tokhund! Det var en brant ruschekana dessutom, med ett litet gupp på slutet, så jag trodde inte att han skulle gå upp ens med lock andra gången, men tydligen var det kul, för han åkte ju och vi fick säga till på skarpen att vi skulle hem då han var på väg upp igen...Jag måste filma när han åker nästa gång, så himla skoj!

Nu är det i alla fall klart att jag SKA åka på söklägret i mars och jag ser fram emot det så himla mkt! Hur logistiken ska lösas exakt är oklart, antingen följer sambon m dit och då kan jag åka m honom, annars tar jag buss in t Stockholm och hoppas på att en vänlig själ kan hämta upp mig och ta med mig. På vägen hem hoppas jag på skjuts också...Ev. frivilliga skjutsare kan ju anmäla sig, ha ha!  

 
 
Maja och Link

Maja och Link

2 februari 2010 21:14

Gustavsvik, kan det heta så? Japp vi slog på stort, stugorna börjar redan bli fulla och det är inte många som tillåter husdjur sen fick vi storhetsvansinne och bokade båt på en gång! Ingen återvändo. Nu ska vi bara se hur många fler vi kan locka med oss!

Jag vill verkligen se film på Lotus som åker rutschkana!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

3 februari 2010 00:22

När vi bodde i lägenheten i stan så gick vi oftast förbi barnens lekplats på gården under kvällspromenaden och även mina hundar hade en förkärlek till att åka rutchkana. Vi vågade i mörkret för vad hade annars dagmammorna sagt... fast de lät ju sina barn jaga mina hundar och jag lät mina hundar jaga dem tillbaka. Snacka om fin barnträning att få springa efter ett panikskrikande barn som 8 veckors valp med sylvassa tänder.

Sedan åt andra hållet, valpen först och en klump 4 åringar efter med tillhyggen i form av div leksaker.

http://www.sugarwinds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards