Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Skit, piss, pest och gröna ärtor!

Av Liza Hasselquist - 4 februari 2010 18:17

Idag har jag sterssat heeela dagen! Stressigt på skolan, stressade hem, stress m packningen osv, allt för att jag skulle hinna med båten i tid. Sambon hade hunden på jobbet och kom och hämtade mig 30 min innan båten skulle gå. Kissade Lotus utanför terminalen, och stressade sedan upp för att hinna hoppa ombord innan incheckningen stängde. DÅ visar det sig att båtdjäveln inte går FÖRRÄN 23.55- MEN VAD BRA! Jag ser också att Lotus blöder som satan från en av baktassarna, och det viar sig att han tagit sönder en klo (sprucken längs ena sidan) på jag vet inte vad...BRA! Allt går verkligen min väg idag! Jag hoppas dock att det ska läka av sig självt, det har gjort det en gång förut men med min tur så kommer väl det vara och djävlas, så klon behöver tas bort med medföljande penicillin och annat jävelskap, BRA! Dyrt blir det säkert också, och det skulle jag verkligen uppskatta i denna tid av besparingar från min sida, då jag endast fått en halv lön denna månaden, andra halvan kommer nästa månad, BRA!


Det bästa är att jag fått absolut NOLL info från DestinationGotland om att färjan var senarelagd, otrevligt bemötande och ingen info om när färjan skulle gå, huruvida man var automatiskt ombokad på den osv....BRA!

Jag har bråttom ner till Kalmar (från mamma i Mönsterås) imorgon bitti, och det känns också UNDERBART att då få "sova" på färjan mellan 24.00-02.00 och varahemma och ligga i sin säng tidigast 3.30 inatt. MYSPYS!


Vidare är jag djävulskt sur på alla som tycker en jäkla massa hit och dit om hundavel, vilka meriter man ska ha osv och vilket som ska värderas på vilket sätt osv. När man sedan själv ska avla säger man bara (som Maja skulle sagt): "Det går bra!" och parar sin usla(nåja, men omeriterad...) tik med en hanhund som i stort sett visat nada, eller kanske en KORNING (WOW!!!) och ingen tävlingsmerit. Är det bara jag som tycker att varenda aussie utan större "fel" ska unna klara en korning och ser ex 1:a-pris i lydnaden som jäkligt mkt svårare att få till och kräver mer av både förare och hund? Nä, nu ska jag inte spy mer galla, avla som ni vill men ta ansvar för "era" valpar sedan, när ägarna inte kan göra ett skit med dem och de dessutom har 13 olika sjukdomar av olika ärftligt grad, DÅ går det inte att rycka på axlarna och säga: "Det går bra!" för det gör det minsann inte alls det! Det går inte det minsta bra. SÅDETSÅ!


 
 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

4 februari 2010 21:32

kunde inte sagt det bättre själv!! Förutom, det går bra... kompis..kör bara kör!!!
Vi ses snart, då jäklar kan vi snacka....

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

4 februari 2010 21:45

Kör bara, det går bra!

Nu har jag fått din betalning! hääärligt!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

4 februari 2010 22:23

2012 är redan planerad, Malin ska köra lydnad och jag agility SM! Det går bra!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

5 februari 2010 12:16

Du verkar ha flyt......typiskt med klon ! Försök tejpa/ sätt på "hästbandage" och håll rent. Om det inte är väldigt öppet spraya med sprayplåster (en annan har ju blivit i det närmaste expert på området!) Det jobbiga är att det brukar ta tid innan det läker, fördelen är att det är kallt och snö och förhoppningsvis mindre infektionsrisk. Good Luck!

http://www.123minsida.se/minos

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

5 februari 2010 23:45

haha den risken finns alltid med Vegas, han testar gärna att bara springa så fort jag vill träna något nytt.. Men i min sökbok står det att det är bra att hunden springer, man vill att springandet ska bli automatiserat... jag tror att det är det på vegas redan=) Kul ska det bli i varjefall och ja prata hela natten ska vi göra!

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards