Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Jahaja!

Av Liza Hasselquist - 9 februari 2010 19:32

Här går dagarna, jag plockar, packar upp, packar ned och bär på saker till förbannelse. Ingen hundträning har det blivit heller, dels för att jag inte velat fresta på klon, dels för att jag inte hunnit och dels för att jag inte haft lust. Just nu känns det som att våra mål för året kommer gå åt varmare breddgrader, vi får helt enkelt se. Jag behöver en gräsplan med koner alt. en grupp för att kunna köra framföråendet på riktigt. Samtidigt är de uppskottade stigarna med höga snökanter bra för att få till en rak riktning i sändandet. Vi har "sakta"-biten i framåtsädandet helt klar, inkallningen också, men själva framåtkommandot m full fart och en hund som bromsar själv behöver man ju liksom en grupp för att hunden ska veta vart han ska bromsa i förhållande till gruppen...

Aja, blir det inte sök i helgen får det bli ridhusträning, får köra lydnaden el nåt, känns som att vi nöter ihjäl oss på högremomenten som sitter bra redan...


I helgen kommer Tina (Tillyhills) och Tilly för att försöka få till en parning. Valparna kommer således ploppa ut i Blekinge i början på April, superspännande och nervöst! Jag hoppas det löser sig med färjtider osv, så att Tina tar sig både hit och hem igen  Jag tror att den här kullen kommer lämna trevliga och sociala valpar som gillar att träna och lämpar sig väl för tävling i alla möjliga grenar. Det är väl i alla fall vad jag hoppas på, ha ha!

I dagarna ska det dessutom födas ett annat gäng valpar (Sugarwinds) som man är himla nyfiken på vad det blir för nåt! Jag får ju åka och se dem hyfsat snart, men ändå, man är ju sååå nyfiken! Kanske min blivande stjärna föds i den kullen, det vet man ju liksom inte innan, men spännande är det!

Nej nu ska jag masa ig ner till Almedalen där det är bra belysning och köra kryp, framåtsändandet och inkalln m hoppstå. Sen ska jag nog sova, ungarna i skolan tar knäcken på en vissa dagar  

 
 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

9 februari 2010 22:34

nej men så är det.. för en vecka sedan var jag inte heller sugen, men sen när vi började planera in lite tävlingar och jag kollade på mina mål för året. Ja då var det dags att bli sugen=) Nej då jag är riktigt sugen på träning nu.. men snön ställer till det lite... Men sökhelgen ska bli riktigt kul och då kan vi träna en del tillsammans... spännande med valparna!

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards