Fraggelbloggen

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Liza Hasselquist - 22 februari 2010 21:52

Idag har vi hittat motivationen igen, ut i den härliga yrande snön som täcker oss en bit upp på låren-UNDERBART!

Hur härligt det än är att pulsa i djupsnö samtidigt som yrsnön håller på att peta ut ögonen på en så valde jag att gå en kortare sväng och istället fokusera på att få till en bra träning.

Med förra veckans träning i ridhuset som mall tränade vi denna gång på långa transporter i fria följet. Idag hade man ju då nytta av att träna på kvällen, jag kunde se Lotus skugga utan att ens behöva snegla på honom, jag tänkte mycket på min egen attityd och anlade ett avspänt ansiktsuttryck- och UJ vad bra det gick. Inte ens en tant med tax fick honom att släppa mig längre än någon millisekund innan han var i fokus igen och det bara flöt härligt! Jag tränade också på inbomsningen efter språng-marsch, till att göra mer en tvärnit än jag gjort innan, då jag saktat av lite saktare för att inte Lotus ska tappa position och hamna frsmför- gjorde han inte trots att jag nitade-finfint!

Sedan blev det lite hoppstå, och även inkallning med fokus på fart i starten, samt nåt "stanna"-gick över förväntan, inget hoppstå på inkallningen direkt, men han nitade så han glad på frambenen- Gott så!

Vi körde krypet också, nu vågar jag påstå att inte bara lägrekryp är 10-mässigt utan även högrekrypet också. Vi började så smått att ta upp krypandet i vinkel vilket går kanon, MEN jag tycker han tränger något i det raka krypet efter att vi tränat högersvängar. Jag vet dessutom inte riktigt hur jag vill att vinkeln åt vänster ska se ut när den är klar, så det får nån kolla på tror jag. Vi avslutade träningspasset med att kasta bort den bästaste kampleksaken, sedan fick JAG leta upp den igen, Lotus kunde då inte hitta den. Jaha, ut i lårdjup snö igen, snö i skorna och jag var lagom irriterad på min virriga hund, men jag hittade leksaken och sen gick vi hem.


Väl hemma blev det en koll på valparna igen, är de inte de sötaste man någonsin sett? www.sugarwinds.se Förutom då Lotus kull, samt hans valpkull och så kanske Tijahs första kull....Njaaaa förresten, rödingar är bättre ;)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards