Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Nu väntar vi på Pax!

Av Liza Hasselquist - 24 mars 2010 18:51

Sambon är iväg på jobbresa så Lotus och jag är ensamma hemma ikväll. Lotus är för övrigt helt slut, för han har varit på kollo under dagen-grannen har haft honom och promenerat och styrt! Ikväll "slipper" jag alltså långpromenad (nä det blir en ändå!) men det är skönt med trött hund i alla fall. Vi ska lära in "nose" tänkte jag, inte för att jag ska ha det till nåt, utan för att min hund ska kunna göra lika roliga "nosar" som Link  

Snart är all snö borta här, så jag tänkte försöka komma ut och spåra imorgon eller på fredag, vi får se hur det går.


Sambon tänkte försöka lägga in veto mot namnet "Pax" på valpen, men jag vägrar! Jag frågade om han tänkte betala halva, men det tänkte han inte så då bestämmer jag själv, ha ha!

Förresten här har ni odjuret:  

Sötast ever, men mamma som är van vid Lotus stående öron sa: vart är öronen nånstans då?

Lägger in en bild på min allra vackraste kille också:

  

Finaste, underbaraste Lotuskorven!


När jag tänker på valpen och hur glad jag är över att han snart ska komma hem kan jag inte undgå att också tänka på den jag har förlorat. Finaste Sikkan finns med oss alltid, och det är ofta vi säger: Men tänk den gången när Sikkan tog det där eller gjorde det där, och vi minns honom med glädje!

Hoppas Mini har det fint i himlen, och kan gör hur mycket jäkelskap som helst! Lite av en förbannelse är det att ha ett såpass långt liv som vi människor ändå har, vi får se våra bästa vänner åldras och dö långt innan oss själva. Tufft såklart, men vi får försöka minnas våra kompisar som gått före oss med glädje!


 
 
Lotta

Lotta

24 mars 2010 19:33

Jaså, det blev han som fick bli din Pax:) Riktigt bra val, han är ju sååå söt!

http://www.bratland.se/lotta

 
Camilla

Camilla

24 mars 2010 19:43

Såå fina killar!!
Våra fyrbenta som vi förlorat finns med oss alltid, även om nya fyrfotingar kommer in i vårat liv

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

24 mars 2010 20:32

Jag tvivlar inte en sekund på att du har "lite koll" ;)
Namnet tänker jag hålla på lite till... Lite nyfiken måste ju även du få vara ;)

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

24 mars 2010 21:08

Åh..nu är det snart dax att hämta Pax. . . spännande!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

24 mars 2010 22:00

jaha var det så det låg till med jörgen, jag blev lite förvirrad där ett tag.. Haha men ja det är väl sant, vem i hela friden skulle stå ut med oss? Så coola som vi är?=) habradag!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

24 mars 2010 22:48

Härlig bild på Lotuzen! Är den "nyknäppt"?
Får se om det blir något besök imorgon....beror på, hoppas det!

http://www.123minsida/Minos

 
Sofie

Sofie

25 mars 2010 11:53

Tänkte faktiskt inte på hela "sno namnet" grejen men nu när du säger det är det nog lika bra att jag håller ännu lite extra på det ;)

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

26 mars 2010 20:22

Pax griper med hela munnen på filmen! (ser bra ut!)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Eeá m flock

Eeá m flock

27 mars 2010 18:07

Hur söt som helst. Är han dessutom pappa upp i dagen så har du att göra några år framöver.....
Ha det gott o hör av dej om du kommer åt mina trakter till ngn gång

http://www.rotts.se

 
Tina

Tina

28 mars 2010 10:34

Han är ju SÅ söööööööt! Tilly börjar mer och mer likna en valross i kroppen....så nog är där valpar alltid!

http://www.tillyhills.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards