Fraggelbloggen

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Liza Hasselquist - 27 mars 2010 20:32

I nästan 15 graders värme och sol har vi idag avverkat årets första riktiga sökpass. Lotus gick bra och var lagom taggad, han sprang dock liiite långsammare än vanligt (då det bara brukar brinna till i skogen) och jag undrade lite vad det berodde på... Annars var det fina slag och säkra markeringar, två med sin fasta rulle och två med lösrulle. Har beslutat att figgarna måste "visa" lösrullen lite mer, för så fort han kommer fram och ska ta lösrullen faller ju hans egen ner och då tar han den ist. Iofs är det ju perfekt att han tar sin egen rulle och utan nån enda blindmarkering, men samtidigt känns det som att jag vill köra med lös alltid utom när vi tävlar- han tar ju den fasta om det inte finns nån annan.

Det blev mycket hundsnack också, eftersom vi inte träffats hela gänget på länge, och det var väldigt kul att ÄNTLIGEN vara igång med träningen igen!

Imorgon ska jag på RUS-möte, om MH osv som ska hållas i nu under vår och sommar. Jag ska hinna lägga spår innan och köra några framåtsändande efter mötet, nu jädrans ska vi bli klara till den inplanerade spårtävlingen! Gud vad skoj att få tävla lite igen!

Jag ser verkligen fram emot att få hjälpa till och figga, för man lär sig ju så mkt på det! Mental-biten tycker jag är roligare att syssla med än allt annat! Ska definitivt försöka komma med på aussie-MH och MT med Pax, bara för att få se lite fler aussies på banan! Fast det är ju lååångt kvar dit!

När lillkorven kommer hem kommer han ju bara vara liten hur länge som helst! Iofs så ska jag nog starta upp honom i vallningen efter nån månad och se om han har nån talang där, och på söket kommer han nog få följa med också...Kan gissa att det blir ett och annat tant-sök den närmaste tiden ;) Ser fram emot att han kommer om bara två veckor, samtidigt som man våndas lite över att sova fullt påklädd för att ögonblickligen vakna vid minsta kissnödig-ljud och galoppera ner för två trappor, kissa valp, somna igen och göra om proceduren nån timma senare. Jag hoppas vid gud att han är lika rumsren som Lotus var när han kom hem!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards