Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Lotus har skvallrat på en hund!

Av Liza Hasselquist - 31 mars 2010 21:08

Jag blev helt i chocktillstånd under promenaden nyss! Lotus skvallrade på en hund, som dessutom inte var längre bort än max 10m om ens det! Jag såg varken matten eller hunden, men Lotus såg, tvärnitade och sprang i full fart till mig! Helt otippat hade jag klickern redo och han fick en massa godis och kamplek. Jag trodde ärligt talat inte att det skulle funka så bra, utan jag föreställde mig att jag skulle behöva gapa åt honom för att han inte skulle dra en repa runt hunden, men jag hann inte med och ändå blev det så himla bra!

Nu ska vi hålla det här, så jag slipper två monsterhundar som ska "bara" om ett par veckor   Ja, just ja! Valpgrejer har det blivit, Bia-bädd ska beställas, två nya koppel (mitt t Lotus har gått sönder) , två nya kampbollar och två till beställda. Inga mjukdjur precis, men det finns ju ca 40 st som Sikkan inte har mördat av nån konstig anledning, så dem kan Pax få ha! Lotus ska dessutom få nytt sök-halsband och så lurar jag på vad Pax ska ha för färg på sina grejer. Lotus har ju rött, men nu vet jag inte vad P ska få för färg. Inte grönt, det blir så fånigt då jag inte ser skillnad mellan rött/grönt, men andra förslag mottages tacksamt!

Inte ens två veckor kvar nu, tiden flyger!

Har kört en hel del brukslydnad de senaste dagarna, och så har jag ändrat på röresleschemat på fjärren. Ja fjärren, den behöver jag ju inte ändra på egentligen, men OM vi nu skulle vara superkassa på bruks får det väl bli en SM-satsning på lydnaden till nästa år, ha ha!

 
 
Camilla igen

Camilla igen

1 april 2010 09:15

Bra skvallrat,det där får du lära mig allt om sedan!
TIO,nio åtta sju....nedräkningen har börjat....i morgon vet vi bestämt vem det blir.
Glad Påsk!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Sofie, Tristan & snart Milo

Sofie, Tristan & snart Milo

1 april 2010 11:00

Jag ville också köpa massa nya valpsaker men insåg att det mesta redan fanns hemma, i hyfsat helt skick...
Jag förstår inte varför alla är så rädda för Pax, han sov så snällt när vi var där sist ;) !!!

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

1 april 2010 11:38

Hej du ska få lära oss "skvallermetoden" oxå! Vart beställer du grejor ifrån? tycker att "klarblått/blått" är ganska snyggt på Minos (de har ju samma färg) i alla fall, har det på söktjänsteteckan samt på ett halsband....

http://www.123minsida.se/minos

 
Maja och Link

Maja och Link

1 april 2010 18:04

Liza, plötsligt händer det!!! Visst är det underbart med skvaller! Link har ju skvallrat på allt sen han var liten, hundar, cyklar, människor, fåglar, harar ja allt. Igår kom han berättade att han hittat två råddjur i skogen. Är smidigt när hunden går före runt hörn och sånt, behöver aldrig oroa sig!! Men gud vad fort tiden går, snart ska ju alla valparna åka. . åh, jag som varit så bortskämd med valpmys!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Pia & Elliot

Pia & Elliot

2 april 2010 11:05

Kul att de funkar med skvallerträningen...
Jag håller på att träna det med Elliot men har ännu inte sett ngt resultat....hoppas de kommer.
Har som börjat inse att de är snart bara en vecka kvar till hämtning...spännande
Ja du Maja de är tur att vi finns nära...du får mysa med Vasco

http://piaelliot.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

2 april 2010 16:56

Hej Biabäddar har jag två, men vet ej om jag törs börja använda den redan..... (pga vassa tänder). Är det läderhalsband du skaffat?

http://www.123minsida.se/Minos

 
Oona

Oona

2 april 2010 23:13

Skvallerträning hørtes interessant ut. Du må skrive litt om hvordan du trente det inn :) Blir spennende med ny valp. Han er nydelig :) Heldig dere som kan begynne med søks trening- vi ha full vinter her ennå :( God Påske!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=aussieboxy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards