Fraggelbloggen

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Liza Hasselquist - 8 april 2010 11:03

Om nu någon undrar vad denna bild ska illustrera, så VET jag inte att detta är sant, MEN Tina på Tillyhills säger att det finns mini-Lotusar (och mini-Tillysar) i denna mage (som tillhör Tilly!). "Det som ser ut som sillrens" är enligt Tinas utsago valpar, jag ser ens inte sillreset, men jag är oerhört fascinerad av att min lilla hund ska bli pappa igen! Mirakel är ordet för det hela! Minst 7 st ska där finnas just nu, vilket skulle innebära att Lotus minsann kan få många valpar, och att 7 (eller fler) valpköpare får hem monster-valpar någon gång i juni    


Jaha...nu är det inte många dagar kvar tills lilla pitbullpirayadracula kommer hem! Jag är fylld med skräckblandad förtjusning, för trots allt har jag en superhund här hemma, och kanske, kanske är det så att man skulle nöja sig med honom...Men eftersom jag gillar att ständigt cykla i uppförsbacke tar jag hem en valp just då när jag valt att satsa på både bruks (2 grenar) och vallning (som tar djävulskt mkt tid) och jag ska hålla 2 kurser på BK, OCH gå på en hemsk diet...BRA LIZA!!!  Hur som helt innebär ju bara detta tiltag att jag kommer vara hemskt otrevlig (dieten) och trött (valpkiss på nätterna) i ca två veckor, sedan kan vi börja umgås igen (när jag inte måste hålla kurs på BK förstås!) och i förlängningen kommer denna temporära terror att leda till att till sommaren kommer jag att kunna häva i mig hur mycket rosé, kex och ost som helst (utan fruktan över att behöva köpa ny, större bikini) och ha en sjuhelvetes energi (när alla kurser är slut och valpen sover som normala hundar) och DÅ mina vänner, DÅ ska vi filura och figurera!

För övrigt hoppas jag på att SAMTLIGA Real Sugar och Sugarwindare (och Minos såklart, får inte glömma världens bästa Moffa/Pappa) packar in sig i bilen och tar en sväng runt aussielägret i september. Vi borde se till att vi blir inbokade i samma hus, så att vi riktigt kan leva om! Jag utmanar samtliga att försöka slå rekordet i antal hundar och människor per rum! Titeln innehas för närvarande av Maja, Malin, Sanna och mig själv med 5 hundar och 4 människor på ett rum. Det ryktas att vi ska försöka satsa stort i år och klämma in två valpar dessutom, men GIVE IT A GO i alla fall !

Jag skulle ha bloggat om skvallerträning, men det får bli i ett nytt inlägg. för detta blev aslångt i alla fall!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards