Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Valpupdatering!

Av Liza Hasselquist - 12 april 2010 21:19

Idag har Pax varit och jobbat. Det hade börjat sådär med att han lyckats få igenom huvudet genom gallren på valphagen så att sambon fick bända loss honom. Efter det fick han vara lös på kontoret, vilket resulterade i att han genast rymde ut på parkeringen. Att vara ensam eller att följa med/gosa med vem som helst är inga som helst problem. Han följer efter oss om man lockar, men blir det trist drar han genast iväg på egna upptåg.   


När jag jobbat klart cyklade jag till sambons jobb och vi åkte i gemensam trupp till en bilaffär och kollade på en ny bil, Pax och Lotus satt i bilen och det gick kanon! Inget gnäll och Pax sov när vi kom ut en liten stund senare.

Vi fick med oss en bil för provkörning och åkte hem och käkade. Sedan åkte vi en runda för att provköra och passade på att lägga spår till Lotus och låta båda killarna busa och stoja i skogen. Pax fick följa med och spåra lite (husse bar!) och sedan fick han springa ifatt oss vid apporterna och få korv. Jag hade glömt att försvaret hade övning och sköt med skarp ammunition på andra sidan vägen, en bit bort så vi spårade under automateld och granatnedslag. Lotus spårade som en gud, perfekt påsläpp, 700 m, 4 leksaker 8hade glömt apporterna hemma) 5 vinklar varav en spets och ett par övergångar på skogsvägar- KALAS! Pax brydde sig inte heller om skotten, utan tyckte det var supermysigt att jaga ifatt oss och mysa! Vi avslutade med att leta korv också, och det gick superbra och Pax tuggade i sig ett gäng småbitar. Han har mycket kamp och mycket lek, och lekar gärna med både oss och Lotus.


Nu på kvällen har vi klippt klor och tassarna, vilket inte uppskattas av herrn. Han är duktig på att tala om när det passar och när det inte gör det...Där kan man se att han anser att han kan bestämma mycket själv!  Dammsugaren var inga problem alls när vi rastade den här för en stund sedan.

Jag tog lite bilder när vi var ute igår, men det var ganska dåligt fotoväder, och idag var det alldeles för mkt dimma. Hoppas på att det blir bättre imorgon, så vi kan få lite kort!

 
 
Marie L

Marie L

12 april 2010 22:07

Låter toppen, speciellt biten med att ha en husse med som bär i valpen skogen!
Hoppas ni får soba i natt! Hämtar imorgon, oh!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Marie L

12 april 2010 22:08

Eller sova kanske ännu hellre...

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

12 april 2010 22:15

Heja Pax, låt dem inte stänga in dig!

http://www.sugarwinds.se

 
Camilla

Camilla

13 april 2010 07:52

Anar vi en liten h(o)undini =)
Duktig kille som spårar med husse ;D

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

13 april 2010 08:00

Händerna fulla?
Och Sanna lyckades leverera en rumsren valp?
Kanon uppfödare!!!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Sofie Tristan Milo

Sofie Tristan Milo

13 april 2010 10:01

Försöker också bära Milo så att han kan hänga med lite, men han skriker som en stucken gris... Det passar inte herrn alls! Folk tror att man kramar ihjäl stackaren ;)
Skärpning med bilderna nu Liza!

http://aussiemonster.se

 
Sofie Tristan Milo

Sofie Tristan Milo

13 april 2010 10:05

Haha, det var inte lätt vill jag lova! Fotade upp större delen av minneskortet ;) Jag tror en bild av hundra blev bra...
Annars rekommenderar jag bra kommunikation och samarbete med sambo ;)
Är du beredd? Har du fokus? Skynda dig! Ok, jag släpper på tre?! Nej det blev inte bra, försök igen! Ja du kan nog föreställa dig...! ;)

http://aussiemonster.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

13 april 2010 13:34

Ja att vara två vid fotningen är ett måste, tills de lär sig vad still/stanna betyder. Sedan kan det också hjälpa att ha ett gäng hundar som springer runt och skäller så den som blir fotad har något att titta på...
Tycker du, Liza, borde få en gratisplats på aussielägret i år, som du jobbar på med att värva folk dit;-)

http://www.sugarwinds.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

13 april 2010 14:16

Absolut är e ok, hoppas de e lungt för dig med att jag redan tog mig friheten att länka till dig :)
Aussieläger, oh vad kul! Jag är på! Vart kommer det att hållas?
När kommer bilder på lilla Pax då? :D

http://www.marycash.wordpress.com

 
Maria&Cash

Maria&Cash

13 april 2010 19:34

Hej igen.
Tänkte höra med dig som bor på Gotland, vi tänkte åka till gotland i sommar och jag vet inte riktigt vart på gotland man ska bo. Lilla cash följer med och vi vill gärna ha nära till havet.

Är det något du kan rekommendera? Västra, Norra, Östra eller Södra? Fårö?
Helt kluven.

http://www.marycash.wordpress.com

 
Maria&Cash

Maria&Cash

13 april 2010 22:27

Tack :)
Fårö kanske inte är så dumt faktiskt, där kanske man kan kunna stanna i några dagar. Tack för tipset! :) Och sen ta Visby i en vecka och därifrån kan man göra utflykter kanske.
Vi vill väl inte sitta mitt ute i skogen utan ha lite nära till civilisationen :)

http://www.marycash.wordpress.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

13 april 2010 22:29

hur går det med lilla monstret? Vad tycker Lotus? Himla mångaa Sockervindar att hålla reda på nu=) Kul! Sanna får ordna en valpträff för er snart, vi vill ju träna och snacka massa knas med dig snart igen ju!Glöm inte bort oss nu bara för att du fått hem Pax=) Ha bra dag!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

14 april 2010 00:31

GOD NATT...hoppas jag i alla fall, här sover alla utom jag just nu, drömmer o snackar. Tar säkert slut om jag går o lägger mig.....Hur har ni det?

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

14 april 2010 11:39

haha, nu har vi många djur i samlingen snart, en tapir och en björn! habradag!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

14 april 2010 12:24

Vad händer på midsommar? Ska man kanske fira det på Gotland?

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards