Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Bloggkrångel och hundträning

Av Liza Hasselquist - 14 april 2010 21:38

Försökte blogga igår, men det försvann två gånger och då gav jag upp!

Tog lite bilder i måndags och tisdags när vi var ute med hundarna, få blev bar, men nåra kan jag bjuda på:

Sittbild


  

Såbild.dessa var svårast att ta, då minikorven mest ser ut såhär:

Full fart! Idag bet han hål i mina byxor, hoppade upp och betsig fast i knät och rev upp en reva 5x5 cm...I ett par jeans, snacka om vassa tänder!

   

En ståbild på finaste Lotusen, på den "vita" sidan

   

Och så Lotus som han oftast ser ut: Vild och vacker! Ganska väl kamouflerad i det torra gräset!  Mattes hjärta!

I övrigt har det blivit en hel del Lotusträning, nu lydnadsträning igår och idag. Fokus på fart till targetlock (funkar ibland...) stadga i sittandet under skallmomentet (himla fint!9 och vinklarna i krypet (KALAS!). det har också blivit lite fritt följ, där jag tycker han har himla fin placering och attityd nu för tiden, och så någon inkallning, både slät och med ställande. Där ser man också en förändring, för nu tar han verkligen i hela vägen från start!

Med Pax har vi börjat belöna inkallningar och så spontana "sitt". vet inte om jag eg skulle börjat med ligg, men jag ska kanske bestämma det...snart! känns inte som att jag har bråttom alls med att träna honom, så som jag hade med Lotus. Jag VET att han kommer koma ut på tävlingsbanorna, sedan NÄR det blir känns mindre viktigt, bara det blir bra!  

Nu sover han hela natten, från 23.00-06.30 utan något pipande och gör det mesta utomhus. Han är väldigt tuff, och bryr sig inte mkt om att han blir tillsagd vare sig av oss eller Lotus. Han är dock väldigt följsam och kommer direkt när man lockar, hämtar leksaker man kastar och vill alltid vara med oss. Han accepterar utan problem att gå i koppel och knaprar inte på nåra otillåtna saker. Lotus har förresten börjat gilla honom litegrann och idag lekte de lite till och med. Undrens tid är ännu inte förbi!

 
 
Maria&Cash

Maria&Cash

14 april 2010 21:53

Djävulsvalpen ;) Jätte fina bilder på dom båda!

http://www.marycash.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

14 april 2010 23:23

Fina bilder, jag "snor" genast (om ok?). Läcker bakgrund, är det muren eller?
Syskonen har en del likheter: inga problem med koppel, biter gärna sönder byxor!, kommer tillbaka med grejor man kastar och kommer gärna när man lockar..... Härligt!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Sofie,Tristan & Milo

Sofie,Tristan & Milo

15 april 2010 07:21

Roligt med lite bilder på fina hundarna :)

http://aussiemonster.se

 
Åsa Ganto Helix

Åsa Ganto Helix

15 april 2010 07:36

Hej, jag har "bakåt"-läst lite och hittat bilderna på "mette-marit" me skitit hår, som också är uppfödare till båda mina älsklingar.
Härligt med valp och vilken härlig blogg!
hälsningar från STOR-stan

http://www.blogtown.se/blog.php?id=team1_ganto

 
Marie & Wilda

Marie & Wilda

15 april 2010 09:47

Hej! Vad kul att du fått hem lille Pax! Det låter livat med en valp ;o)! Fina bilder, ståbilden på Lotus är sååå himla fin!!
Lycka till framöver med båda killarna!!
Kram från oss!

http://www.marieshundsida.se

 
Lotta

Lotta

15 april 2010 14:39

Vad fina bilder! Våra små sockervindar är så härliga, speciellt när dom sover på natten;-) Och det känns (iaf på Ezili) som att dina kommentarer till Susanna om rumsrenhet vid leverans har hjälpt;-)

http://www.bratland.se/lotta

 
Camilla

Camilla

15 april 2010 18:16

G2 skriver också under på en del, rumsren,går i koppel och kommer med grejor...dock inget bitande i byxbenen....än. =)
Han är så vacker Lotus!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

15 april 2010 20:51

Lystra hälsar och tackar för den fina fleeceflätan!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Frida

Frida

16 april 2010 22:20

Vilken sötnos den lilla är, den stora med såklart!

http://www.tenghede.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards