Fraggelbloggen

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Liza Hasselquist - 18 april 2010 19:30

I lördags var det som vanligt sökträning, den här gången på en rejält kuperad bana mitt ute i tjofaderitti. Alltså jag hittar ju egentligen ingenstans, men dit skulle jag inte ens hittat m GPS... Hur som helst, banan var kanonfin och mycket kuperad. Det visade sig vara en svårighet för Lotus, att klättra uppför branter, och med facit i hand skulle jag valt att köra fler Pop-uper för att få honom att gå rakt. Det hela började superfint, men så fastnade han med frambenet i sökhalsbandet, och sedan började strulet...Han var och badade istället för att visa på figuranten, han sprang inte upp för jobbiga branter och han var lite ofokuserad i största allmänhet. Lite tror jag beror på att det skett en förändring här hemma iom Pax, lite tror jag att det blev lite tufft, med tuff terräng och fler dolda figgar än vi haft innan. Så är det det här ed mitt humör, jag MÅSTE lära mig att inte bli sur när det går dåligt utan se det för vad det är (TRÄNING) och bara köra på! Jaja, bara att jobba på så löser det sig säkert!


Idag har vi varit ute och kört spår och uppletande. Lotus fick två påsläpp som han löste bra, det ena superbra till och med! Inga problem i spåret och enligt Matte som lagt dem var han mest i kärnan hela tiden.

Uppletandet ska jag byta taktik på, och köra det motivationshöjande flying-skicket som första skick, för att få upp lite mer tempo, idag var han minst sagt lat!

Annat är det med belgarna! De är verkligen helt crazy, och springer som tokar. Jag fattar aldrig hur de faktiskt hittar saker i det vettlösa tempot de håller, men det gör de faktiskt!

 

Full fart Farin!

    

Hyfsad intensitet i kampen med "Matte" (Ja det är husse, men han heter Matte...) 

      

Lite Lotusbilder där det åtminstone ser ut som om att han springer snabbt 

    

Lotus är ganska bra på att kampa han också!

  Lotusmatten bjuder på sinabalettkonster till alla som vill se (och till dem som helst låter bli)

Mette-Marit vill inte vara sämre hon, men hon tar det lugnt med svanhoppen pga sin nästan avslitna hälsena (som sitter uppe i vaden)

  Eg den bild jag knäppt på Hoffa som illustrerar honom bäst, ha ha!

   

Han KAN leta upp saker, han bara gör det inte! Varför då när det är SÅ kul att springa!?!?!

Pax fick ett korvspår som avslutning på dagen, vilket gick bra och han var bra trött när vi kom hem sedan! Inga bilder på honom idag, då låg kameran i bilen! Det man kan säga är dock att han visat sig från sin allra bästa sida och sprungit omkring och styrt med lite allt möjligt, sådär som han är bäst på!

Dieten är nu inne på dag 7, och det positiva är att vi har färre dagar kvar än vi har gjort. Det negativa är att man är hysat trött och sliten, psyket är allt annat än stabilt och man tycker att mat är en ganska trist fråga i dagsläget. Jag längtar tills man får fika på sökträningen, som en normal människa, så mycket kan jag säga!

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards