Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Jag har blivit farmor igen!

Av Liza Hasselquist - 20 april 2010 09:04

7 st valpar fördelade på 3 hanar och 4 tikar har fötts inatt på kennel Tillyhills. Allt har gått bra och duktiga Tilly tar god hand om sina valpar  Det är inte säkert att det är slut på underverk ännu, utan vi avvaktar!

Alla valparna har lång svans och bläsar, och är i alla färgerna! Tina sa att de var lika sin stolta far, Lotus. Det finns stora förhoppningar att dessa valpar kommer att växa upp och bli lika trevliga, arbetsglada individer som sina föräldrar, som om man är sugen på valp lagom till semestern att ha att träna och tävla med, så hör av er till Tina på Tillyhills! www.tillyhills.bloggplatsen.se

Ser verkligen fram emot att åka och hälsa på dem i slutet på maj!

 
 
Camilla

Camilla

20 april 2010 10:10

Ohhh va skoj!
Grattis till den stolte fadern...och "farmorn" :)
Måste in och titta!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Oona

Oona

20 april 2010 12:56

Grattis til Lotus med maaaaange flotte små barn :) Skal bli spennende å følge de små i de neste ukene :D

http://www.blogtown.se/blog.php?id=aussieboxy

 
Ingen bild

Liza,Pax&Lotus

20 april 2010 14:24

Nu är de 9 st! 5 hanar 4 tikar, MY GOD vad många!

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

20 april 2010 15:32

Grattis till Lotuspappan!!
Såg att även han har fått en Prickenvalp, bästa sorten.

http://www.sugarwinds.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

20 april 2010 21:27

Grattis till pappa Lotus och farmor Liza!
Det är inte svårt att växa mycket om man är mini ;) Tycker nog att ffa huvudet ändrat på sig även om kroppen förstås också blivit större.
Ja vi har ökat matdosen, kändes som att det behövdes.
Vad gäller att sitta fint vid matskålen har vi gjort så att sitter man kommer skålen ner till golvet och reser man sig försvinner den upp. Det blir en hel del vevandes med skålen till en början men när de väl börjar fatta går det fort. När han klarade av sitta still började vi vänta ut honom för ögonkontakt. Enkelt och effektivt! :)

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

20 april 2010 23:48

Grattis pappsen Lotus till alla nya småttingar, ska bli kul att följa dem!
Har ni ökat fodermängnd till Pax?

http://www.123minsida/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

20 april 2010 23:53

Grattis pappa Lotus! Vad kul med så många och i många färger! Helt otoligt att det kom en prick till, ligger alltså i släkten. Hur är det med lilla Pax? Har han strimlat något på sistone?

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards