Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Veckans Sockervind och nära skjuter ingen Pax!

Av Liza Hasselquist - 21 april 2010 22:15

Tilly och Lotus fick totalt 9 st valpar i alla möjliga färger (och en Pricken, måste vara genetiskt!) de kan ni se på www.tillyhills.bloggplatsen.se


Idag har vi varit på Visby BK och tränat. Lotus fick tungapporten, framåtsändandet, kryp och skall. Allt gick bra, men vi har såklart lite att jobba på. Det ska vi göra intensivt nu, jag ska vissa delmoment nästintill klara efter helgen. Klart vi ska ha 10:or när vi snart ska tävla!?!?!

Pax fick vara lite i skogen och snoka runt bara, det var ju första gången han var där så det var mycket nytt såklart. Vi passade på att ta lite bilder till "veckans Sockervind", så här kommer vårt bidrag till balansuppdraget:


Först en lite lägre stubbe...

Sen en lite högre stubbe!

När vi kom hem tränade vi på att inte kasta sig över matskålen, Pax blir tokig när han inte får sin mat på en gång och skriker och bits, men det gick bättre idag, tog bara 15 min innan han gav upp och satt kvar (mot ca 30 igår...). Vi har klickat lite fotposition också, och det gick snabbt för honom att fatta det. Annars har han utvecklat en talang att hitta alla gamla tuggummin ute och vägra lämna ifrån sig dem. Det hjälper inte att man lockar med godis, han springer full fart åt andra hållet och när man ska ta äcklet ifrån honom morrar han och bits...Tokvalp!


Igår kväll hände dessutom en ganska otäck sak när vi var i Almedalen. Pax ville vara och gå nära kanten på den lilla dammen som är i mitten, jag hämtade honom och sa nej pga att det är ganska brant kant ner till vattnet. Efter ett par gånger fick jag nog och tog på kopplet och släpade med survalpen därifrån. Vi gick bort ca 50 m från vattnet, jag kopplar loss Pax, tar av Lotus halsbandet och när jag vänder mig om är valpen framme vid vattenkanten igen! Utan att bromsa det minsta springer han bara full fart rakt ut i vattnet och försvinner med huvudet under vattenytan. Jag springer såklart efter i full fart, och får precis tag i honom då huvudet dyer upp över ytan. Detta är första gången Pax blivit lite omskakad av något som hänt honom, men fatta vad nära det var att han kunde drunknat, det är mängder med slam på botten och massa växtlighet han kunde ha fastnat i. Jag hoppas verkligen att han lär sig något av detta! När vi kom hem blev det bad och föning, allt under högljudda protester, han ska inte bli hanterad om han inte vill! Lotus var jätteorolig när han föll i vattnet, så lite gillar han nog sin eländigt envisa, bitande lillebror! 

 
 
Marie L

Marie L

21 april 2010 23:40

Duktiga grabbar, Lotuzen han kan han!Va fint han balanserar, själv kunde jag inte dokumentera något idag pga regn o snö=BLÖTT (för kameran och fotografen alltså).Den lille har kanske fått "badtokigheten" nerärvd? Lystra sprang ju rakt ut i sjön häromdagen och så lite förvånad ut att det var blött o kallt, men inte ett dugg rädd eller avskräckt verkade hon bli!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Marre

Marre

21 april 2010 23:58

Herre min gud.. Vad har du köpt? Eller du har väl inte betalt fullt pris för den lilla galningen? Men söt är han...

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Camilla

Camilla

22 april 2010 08:50

Men hjälp!! Usch vilken skräck upplevelse!! Tur att allt gick bra. En sån liten vilding.
Skrattr gott för mig själv när jag läser om tuggummin....G2 är likadan!! Å gamla daggmaskar är också mums...yeak!
Fin balansgång på stubben!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Synnöve alias Mette-Marit

Synnöve alias Mette-Marit

22 april 2010 11:01

Fegis, vågade du inte lägga ut bilder när Pax balanserade på en stubbe som var 2-3 meter hög. Rädd att uppfödaren hämtar hem honom efter att du även försökt dränka den lilla "gullungen".
Och sen så måste jag skryta att jag känner en förare som lyckats få till ett kryp som ger en gåshud, nämligen blogginnehavaren & Lotus. Jag har sett många kryp i mina dagar men aldrig ett så 100%! Jag ser fram emot att du nu lär våra hundar att krypa lika snyggt.

http://www.karmanjakas.com

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

22 april 2010 11:46

Bra Liza! Balans, klart:-)

http://www.sugarwinds.se

 
Camilla

Camilla

22 april 2010 12:07

Jag har oxå en Nikon D40. Köpte ett Sigma 70-300 på elgiganten. 1390 kr fick jag böta för det.
Har aldig haft nåt zoom förut så nu är det en fröjd att ta kort på långt håll =)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

22 april 2010 17:08

Jag sa ju att det går fort när de väl fattar, ni har ju halverat tiden på endast en dag ;)
Usch, obehagligt med vattendyket... Skönt att det gick bra!

http://aussiemonster.se

 
Ingen bild

inga-lill

24 april 2010 19:37

Hej Lisa!
Nu har jag kollat in Tillys valpar och "din valp"
förstår dig, helt underbar i färgerna hade inte Tilly varit så uppmärksam så hade den varit med mig hem:)Alla valparna var fina,en jämn kull. Bra jobbat av Tilly o Lotus , 10 valpar att sköta det för respekt med sig/inga-lill

 
Ingen bild

inga-lill

24 april 2010 19:39

Det ska ju vara 9 valpar såklart /inga-lill

 
Tina

Tina

24 april 2010 21:43

8 hittar jag bara efter Inga-Lill var här, tror att hon snodde "Kapten Krok"....Nej jag bara skojar han får nog stanna hos mej!

http://www.tillyhills.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards