Fraggelbloggen

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Liza Hasselquist - 28 april 2010 21:49

  Den här veckan är lite av en helvetesvecka, fast på ett positivt sätt!

Kurs måndag-torsdag på BK och på torsdag är jag ensam instruktör med 7 kursare. I måndags hann jag dock köra ett riktigt bra pass med Lotus innan kursarna kom, och jag ändå var på klubben. Ikväll har det varit föräldramöte, på lördag är det sökkurs och så ska jag hinna lägga spår+ att min lillasyster dyker upp på ön natten mellan tors-fre...*PUST*

 Igår var jag på klubben med båda hundarna och körde lydnad med belgarmaffian och en tjej till. Lotus gick bra, förutom krypet (????????) som helt plötsligt var sådär...Jag fick dock mycket tips och förslag på ur vi går vidare, och det känns bra med lydnaden just nu.

Pax visade sin allra sämsta sida genom att gallskrika som en galning när han inte fick vara med oss på plan, trots att de andra mutade med godis och kel. Han var dock duktig när han fick vara med mig senare, och kolla på de andra hundarna och när de körde. Då satt han tyst och begrundade vad de sysslade med, så nu kommer han växa upp och bete sig som en galen långhårsmalle (hemska tanke  ) Idag har vi utökat tiden han måste vänta på matskålen innan varsågod, samt börjat försöka med ögonkontakt också, det går sådär, han är så jäkla hungrig och envis!


Tänkte avsluta dagens blogg med lite bilder! I brist på fotoväder här så blir det Lotusvalpar för hela slanten!

  


Blått fetto!

  



Svart fetto

  

Rött fetto!

  


Falukorvshög!

Visst är de underbara!?!?! Dessa småkorvar kommer snart att börja bli riktiga hundar, så nu kan Tina njuta av den tiden som de är lugna och (hyfsat) tysta, för snart är de förvandlade till en hög kissande och bajsande skrikande galningar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards