Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Veckans Sockervind

Av Liza Hasselquist - 4 maj 2010 22:45

Jaha, lite bilder från veckans utmaning då! Kamp finns massor av, så här kommer en bildkavalkad som speglar veckans utmaning:

  I rosenträdgården, med den virkade fina Sverigebollen!   Mette-Marit och Pax kampar med fleecefläta på brukshundklubben.   Min lillasyster och Pax i spårskogen med egenfunnen pinne!   Pax&Lotus med Lotus nya repboll, vid elljusspåret.   Maja och Pax med repbollen vid elljusspåret

Pax, matte och repboll på P18!

Sammanfattningsvis massa kamp, lek och skoj på många olika platser! Han är totalt ostörd av att det kommer folk och springer, andra hundar och annat stök runtomkring när han kampar, bra!


Såg just den nya utmaningen för veckan, superskoj men man måste ju bara minnas att få med sig kameran också, ha ha!  

 
 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

5 maj 2010 12:20

MVG Liza och Pax!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Marie L

5 maj 2010 12:42

Ja och dessutom hinna ta bilderna "NÄR DET HÄNDER", både jag och framför allt kameran känns långsamma.Skönt när de leker vidare trots "störningar"!

 
Åsa Ganto Helix

Åsa Ganto Helix

5 maj 2010 12:44

Wow vilket roligt koncept att få vecko-utmaningar av uppfödaren. Jag kommer att följa Er. Kul att du engagerar "Mette-Marit" också.
Mvh Åsa

http://www.blogtown.se/blog.php?id=team1_ganto

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

6 maj 2010 11:24

Så du menar att du köpt från fel kennel då, det var inte sockervindarna som var utställningsbara med andra ord:-(.
Men jag vet inte om du har rätt ras överhuvudtaget då. Står ingenstans i rasstandarden att de avlats fram för att stå och trava runt i vänstervarv. Förstår att det inte krävs så många hjärnceller då heller, så ett lydndaspass borde ju lätt ge den huvudvärk ett tag.
Jag fick höra att jag var tvungen att klippa pälsen på långsvansen för överhuvudtaget få ck på min hund... stämde inte kan jag säga... Har även sett att det inte heller längre är tillåtet att klippa morrhåren. Under sker fortfarande!

http://www.sugarwinds.se

 
Eva-Britt

Eva-Britt

6 maj 2010 11:26

Följer er lite på bloggen ibland, kul att följa er, hittade er när jag hade spanat in kenneln som Pax kommer ifrån. Din Pax och min tjej liknar varandra (men hon har svans), hon är bara lite äldre (drygt 16 veckor). Jag tror dom är "halvkusiner" eller nåt. Tijah och Eldas pappa Castor har samma mamma och Castor är då alltså pappa till min nya stjärna Elda.
Ha det gott
Hälsningar EB och Elda

http://eltonochelda.blogspot.com

 
Marie L

Marie L

6 maj 2010 11:36

"Finurlig" är att passande uttryck på den lilla damen...Lite av det vita har försvunnit redan tyvärr..... Paxen är en stilig grabb det!

http://www.123minsida.se/minos

 
Lotta

Lotta

6 maj 2010 15:48

Vi bor på Sveriges framsida;), ca en halvtimme från Göteborg. Jag bor ganska nära Tånga Hed, där aussielägret var och ska vara:)
Ezilis strimma var mer en prick föut, den har börjat smalna tyvär.., men vad gör man? Hur går det med öronen på Pax? Jag vaknade en dag och tittade ner på min lilla aussie och blev rädd att jag hade fått en sheltie till;) Nej, men de har börjat resa sig och jag vill ju helst ha dem någorlunda snygga...

http://www.bratland.se/lotta

 
Maria och Love

Maria och Love

6 maj 2010 17:08

vilken duktig kampare :) Han är jättesöt... Härligt att höra att jag inte är ensam med en bajsätande hund som inte vill lägga sig...:) Vilken bra idé med klickern, hoppas det funkar. Klart det är OK att länka till mej. Jag tänkte länka till dej!?

http://www.noralise.blogg.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

6 maj 2010 18:40

Det var lustigt det där med kampandet det släppte nästan från en dag till en annan och nu hugger han allt jag erbjuder oavsett om det är hundar med eller inte :)
Så stora frågan är: Vad ska jag noja över nu?! ;)
Japp, fler lydnadstävlingar blir det. Hade egentligen velat tävla appellen men det finns inga bra kvar i vår :(
Såg din kommentar hos Sanna... Stackars oss som köpt helt fel hundar... ;)

http://aussiemonster.se

 
Frida

Frida

6 maj 2010 22:47

Duktiga & söta Pax

http://www.tenghede.se

 
Maja och Link

Maja och Link

6 maj 2010 22:49

Åhh...vilken bra lista, helt i min smak! Klart vi kommer till midsommar! Vi har bokat båt och allt! Säg till hur mycket pengar du vill ha och till vilket konto så ordnar jag det!!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 maj 2010 23:36

åhh va söt han är den lilla... Hahha jag läste hos lotta att Pax brukar ha öronen ut och inn, det hade Vegas alltid när han var liten, och han kan få det fortfarande när han springer riktigt fort ala springsjuka. Så det kanske blir dasslock till öron på denna kull med=)Gillar din Lista, den är jag helt med på men jag lägger till chocklad oxå och champagne.. en dunk=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

8 maj 2010 19:02

Men gud vad har ni för valpkurser på Gotland?!
Vi vill jätte gärna åka till Gotland men vi vet inte hur det ser ut för killen och hans uppehållstillstånd så vi får vänta tills vi vet mer. Fast de lär vara jätte svårt att få tag på något senare, vi får se hur det blir.

Gryma bilder du tog! :)

http://www.marycash.wordpress.com

 
camilla

camilla

8 maj 2010 22:39

DAMN!! Så jäkla typiskt att just vi skulle välja "fel" uppfödare....=)
Hur blir det nu med alla våra utställnings och tävlings planer?? Jaja...nu har jag iaf lagt ut 12 v bilder på fulingen.

http://www.bentley.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards