Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Veckans Sockervind, del 2

Av Liza Hasselquist - 11 maj 2010 21:44

Igår var vi hos vet och tog blodprov och skickade till Optigen. Nu är det bara att hålla tummarna för att båda killarna är fria! Vi har fått hem test-kit från Laboklin och ett austarliensiskt företag också, där man med hjälp av swabs testar MDR1 och Katarakt, och de ska vi försöka få iväg så snart som jag förstått mig på hur man betalar in och vart   

Så var det ju det där med restem av utmaningen då...

Klumpen vägde 7.6  stadiga kilon på vet.vågen Huvidbild och ståbild följer:

      

Ikväll har vi varit på klubben och tränat. Jag och Lotus körde fritt följ, framåtsändandet, skall, kryp och hoppet. Jag och Pax körde lite inkallningar och stadga i sitt, och sedan fick har vara lite social (läs: tigga godis) på parkeringen. Han blir verkligen mer och mer mysig för var dag, nu går det nästan alltid bra med hanteringen också!

Jaha, nu ser vi snart fram emot 5 lediga dagar med hundträning, grill och lite lugn och ro! Hoppas på fint väder och så en ny veckans utmaning!

 
 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

11 maj 2010 22:46

Vilken snygging!
Milo blir också mer och mer mysig, han har tom börjat inse att det kan vara mysigt att gosa utan tänder... Nu börjar man ju också verkligen känna att man har en riktig relation med lillfläcken, roligt!

http://aussiemonster.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

11 maj 2010 23:24

Fy fasiken va sööt han är.. han är ganska lik veggi på huvudbilden frammifrån. Men Pax har lite mindre och lättare öron. Ursöt verkligen!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

12 maj 2010 14:04

Han är verkligen kanonfin, det huvudet "går inte av för hackor". Tror hans öron kommer att bli bra! Lystras har vikt sig uppåt framåt mitt på skallen (fniss), hoppas de inte ställer sig upp. Ha en skön helg!

http://www.123minsida.se/minos

 
Frida

Frida

13 maj 2010 09:42

Sådan sötis han är=)

http://www.tenghede.se

 
Camilla

Camilla

13 maj 2010 11:37

Säger som Marie! Vilket huvud!! Underbara färger på Paxingen!!
I dag blev jag attackerad av min valp...vi busade å han lyckades dra upp en två cm lång och djup rispa i mitt finger.
Oj vad det blödde!! Lite sy varning men jag tror jag lyckades limma ihop det ganska bra :) AJ!!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards