Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Bryt ihop och kom igen var det va!?!?!

Av Liza Hasselquist - 24 maj 2010 21:43

I söndags tog jag med Lotushunden ut i skogen för en lite Högre-spårtävling. Mitt stora orosmoment för dagen var påsläppet, och visst var det lite virrigt och bakspår på köpet, men vi kom iväg. Där kändes det som en liten seger faktiskt, vi grejade det, hunden löste sin del och jag höll mig lugn- BRA! Men det var inte samma drag i linan trots att vi fick med oss de två första pinnarna, och efter en lång raksträcka vinklade Lotusen höger (där jag senare fick veta att det var 90 grader vänstersväng...) Han kändes trött och ofokuserad, vilket inte har varit så på den senaste tidens spårande alls, vi drog upp ett par kaniner också, vilket inte direkt hjälpte. Efter en stunds vimsande utan pinnar selade jag av och gick tillbaka till bilen. Det var helt enkelt inte Lotusens dag alls, men vi kom iväg och det får man glädjas över i en stund som denna!

Idag tog jag, sambon och hundarna med oss middagen ut och det blev en ganska härlig eftermiddag i solen:


 

En plats i solen för oss och hundarna. De fick ligga kopplade för såhhär ser det ut åt andra hållet:

Lotus brukar ju ta full gas oavsett stup eller inte, och med tanke på Pax obefintliga kroppskontroll kändes det säkrast att de satt fast...

Såhär ser terroristen ut idag, snyggt vik på öronen, men liiite olika längd, ha ha! Båda grabbarna blev tilltrimmade igår, vilket man ser litegrann av, förutom valpullen på Pax som blåser lite hur som...

Mattes fina hundar njuter av solen!

Den här veckan blir det förmodligen dåligt med hundaktiviteter, förutom torsdagen då jag ska hälsa på Lotus valpar, en hel skurkliga! Dessutom ska jag passa på att ögonlysa Lotusen igen, och hoppas på att det ska gå fint den här gången också!


 
 
Marie L

Marie L

24 maj 2010 22:47

Oh vad härligt det ser ut, blir inte nå avundsjuk!
Var på valpkurs ikväll och träffade kullbror Love en stor fin cool kille, fullt ös--medvetslös!

http://www.123minsida/Minos

 
Frida

Frida

24 maj 2010 23:47

Underbara bilder=)

Visst är det läskigt med alla jäkla kryp, jag gick ju i vallhagen och brände benen rejällt på brännäslor...usch, och för att inte tala om alla dessa mygg!

http://www.tenghede.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

25 maj 2010 08:14

Vad mysigt!
Jag väntar på att Milos öron ska vika sig framåt som Pax's men icke... De hänger snällt på sidan!
Du som är rekryteringsansvarig för alla sugarwindare till aussielägret, har du sett till att alla anmält nu?! ;)

http://aussiemonster.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

25 maj 2010 17:38

Nu är det bokat och klart. Vi kommer till Gotland på midsommarafton!! Men vi ska förstås tävla lördag och söndag. Ska bli kul att ses!

http://www.sugarwinds.se

 
Camilla

Camilla

26 maj 2010 13:19

"Oj jäklar va han va lik Gizmo!!" utbrast min man när han fick se Pax =)
Mysigt med picnic i solen.
Lotus ser verkligen ut att njuta där han ligger och kisar ...sötnos!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards