Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Riktig rejäl sjukstuga!

Av Liza Hasselquist - 21 juni 2010 14:42

Åh så mycket planer jag ahde för helgen! Sökträning på lördagen, sol och bad då vädret var underbart, valla på söndag, sol och bad och avsluta med spår på eftermiddagen...


Så blev det ju inte alls, för någon tyckte tydligen att det jag förtjänade var spysjuka, så det har jag haft sedan natten mellan fre/lör och har inte kunnat stå upp överhuvudtaget på hela helgen. Tack goda gud för min snälla sambo som tagit ut hundarna och åkt iväg med dem till skogen/stranden så att de fått rasa av sig. Idag är det något bättre, men när man inte kan äta mer än pyttelite yoghurt och kanske en halv liten rostmacka blir man inte så stadig på benen...Men fin och smal till midsommar blir man ju ialla fall, ha ha!

Nu försöker jag mest kurera mig så att jag ska orka med nästa helg, som blir mini-aussie-läger med Maja&Link, Malin&Veggie, och Sanna, Jyrkki&Tijah, Älva &Pippi på besök. Det blir nog mycket vin och hundsnack, och så hundträning såklart!

Jag avslutar med lite bilder  från träningen i fredags, samt reklam för Lotus nya leksak (som Pax genast försöker lägga vantarna på!) den var verkligen toppenrolig!

 

Pax har badat och egenhändigt torkat sig i sanden ;)

  

Lotus ligger plats (sover)medan matte tränar med terroristen! Snacka om avslappnad!   Jag kan också ligga plats så snyggt som farbror Lotus (mmm visst, fast inte på kommando...)   Fin Pax med fina öron, håller dock tummarna för att de reser sig liiite!   Ja som sagt, snor Lotusens leksak, men kommer gärna till matte med den!   Dra då! Jag gör ju det, dra själv!   Matte säg till att han ska släppa!

 

Skitunge, det är min leksak och jag ska ha den själv! 

 
 
Ingen bild

Marie L

21 juni 2010 15:56

Hej!
det kan inte Lyst heller, ligg alltså, bara en slump om jag ska vara ärlig. En gobit framför en trött ochvälrastad, nybadad hund! Jobbigt min hemsida hänger sig hela tiden när jag ska lägga in nya bilder... Nu valpkurs, spårgång. Kul,ha det bra

 
Camilla

Camilla

21 juni 2010 15:58

Stackars stackars Lisa! Jag föder hellre tre barn än spyr i flera dagar!!
Tyckte pax att torka sig i sanden metoden funkade :)
Skit söt är han iaf,å duktig som kommer med fina leksaken till matte.
När Giz blir stor ska han bli lika avslappnad som farbror Lotus säger han ;)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie L

21 juni 2010 15:59

Oj trist med magsjuka, hoppas bättre! Fina bilder på dogsen, ja nu får nog Pax hängöron som straff för limmet (fniss)....

 
Sofie

Sofie

21 juni 2010 16:58

Vilken snygging Pax är :) Duktig som kommer med leksaken är han också!
Hoppas att du mår bättre nu!

http://aussiemonster.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

21 juni 2010 22:10

Men FYY Liza stackars dig!! Men tur att det inte är nästa helg när hela gänget kommer! Vi längtar det ska bli så kul! Oj den där leksaken såg kul ut.. en sån vill nog Vegas ha..=)
Pax är nog den sötaste aussievalpen jag sett efter Vegas förståss... Han ser riktigt fin ut!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maria & Love

Maria & Love

22 juni 2010 08:47

Va fin han är lilla Pax :) Rolig han ser ut med sand överallt då...:D Blir han också som tokig vid sand och grushögar? det blir Love, gillar att rulla sig i det.
Hoppas du kryat på dej.

http://www.noralise.blogg.se

 
Marie & Wilda

Marie & Wilda

22 juni 2010 10:07

Söt bild på Pax med all sand, aussisar är duktiga på att torka sig rena och torra efter bad... :)!!
Ja träningen går riktigt bra nu, är så nöjd med henne! Ska bara våga ge mig ut och tävla oxå...;)!!
Vi ska besöka "öjn" den 20-26 juli, skulle vara kul att träffa er något då, om ni är hemma? I och för sig löper nog Wilda då kom jag på nu, men det kanske inte Lotuz har något emot...;)?!
Ha det gott, kram från oss!

http://www.marieshundsida.se

 
Ingen bild

Marre

22 juni 2010 17:07

Ha en riktigt skön och rolig midsommar!
Det vet jag i och för sig att ni får!

 
Lotta

Lotta

22 juni 2010 17:32

Magsjuka är det värsta som finns-men det vet du ju redan vid det här laget;)
Nej, jag har satt kludd mellan öron och kind över någon natt men nu har jag inget i. Hittade inget lim i stan som inte var irriterande så jag tänkte köra tejp och under hakan... Vi hoppas på det bästa:)

http://www.bratland.se/lotta

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

23 juni 2010 16:05

Åh snart kommer vi!
Då ska vi se vem som är den stora och starka och bästa valpen, hehe.

http://www.sugarwinds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards