Fraggelbloggen

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Liza Hasselquist - 29 juni 2010 21:35

Ja det ska jag tala om att året midsommarfirande var något alldeles extra! Vi hade hyrt stuga i Ljugarn, en jättefin 4-rumsstuga med trädäck och skogen precis utanför. Det bjöds på god mat och dryck (mycket dryck också...) skogskubb (el var det Äventyrskubb vi skulle kalla det?) hundträning, hundbad, rökt fisk i mängder, agilitytävlingar, hundbus, Buzz, skratt och mestadels glada miner- en toppenhelg alltså! Sista natten sova allihop (Sanna, Jyrkki, Maja och Malin) hemma hos mig och Tusse, trångt men hjärtligt. Pojkarna tog en barrunda medan vi tjejer tränade hund, drack rosé och åt ost och kex samt ljög en hel del, ha ha! Sanna och Jyrkki åkte hem på måndagsmorgonen medan Maja och Malin stannade ett par timmar till och vi hann med lite fler äventyr (och tack gode gud hann Malin köpa en ny kong till Vegas, den stackars hunden har inga leksaker alls...) Vi hade så roligt att tjejerna tänkte boka om biljetten och stanna kvar en dag till, men vi kom på det för sent tyvärr.

Idag har jag och dogsen haft en lugn (och ganska trist) dag vid sandgropen, med mycket sol och bad. Jag fick dessutom reda på att jag inte kom med på högretävlingen nu den 10 juli och blev såklart vansinnig! Vi får ta det längre fram helt enkelt....

Lite bilder från helgen! (jag själv hade visst bara tagit 23 st, men med tanke på att vi hade två paparazzis med på resan tror jag att det mesta blev dokumenterat ändå...

Nu vet jag dessutom inte hur man snurrar på bilden, men ni får väl luta huvudet eller nåt, ha ha!

  Vackra, vilda Veggie!  

Medan Malin och jag tränade brukslydnad tränade Maja passivitet... 

  Eftersom Pax och Pippi utforskade under verandan ville inte Lotus vara sämre han!       Hela gänget i solen på terassen!   Piff&Puff alias Pee&Poo...   Husse håller Lotusvalpen i knät!

 

Finaste Lotusen! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards