Fraggelbloggen

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Liza Hasselquist - 8 juli 2010 22:54

Det har det blivit mycket av den varan den här veckan, och väldigt lite hundträning...Eller seriös hundträning kanske jag ska tillägga! Lotus har fokuserat på "Nose", vi har kommit så långt att han lägger nosen på min hand oavsett position, nu ska vi jobba på att få tryck i nosandet! Vi har också jobbat på gripandet av tungapporten, vilket inte direkt blev bättre av att jag lade den i lite stubbigt gräs, så han stack sig på hakan- bra där matte!   Vi hade tänkt spåra också, men jag vill inte äventyra de fina påsläppen jag hade sist nu när det är så otroligt torrt och svårt.

Pax har fått mer ståträning, och lite sitt också. Stå går fint, dock inget kommando som sitter alls utan mer att vi gjort det så mkt att han vet vad som väntas och gör det han ska. Har tränat hanteringen också, att stå kvar fast någon känner igenom honom. Han har nog ganska ont i munnen också just nu, och igår drog jag ur en kindtand när vi kampade-Oooupps!

Annars har jag och hundarna mest latat oss och haft myspys i en sandgrop och en massa simmande har det blivit. Lotus simmar väl sammanlagt 20 min nu och Pax kanske 10? Han är så himla söt, lillkillen  En annan sak som det blivit dåligt med är fotande, jag måste ta tag i det så jag har några kort från den här tiden också, men det är ju så trist att släpa på kameran...

Imorgon åker vi på fastlandsturné i två veckor (och lite till) med start i Mönsterås, vidare till Öland och två dagars utställning, sedan blir det en vecka i Halmstad när vi passade in att Lotus ska para Choco från Aussieboxy i Norge http://www.aussieboxy.com/ och ev blir det Skärblacka och ASCAs tävlingar på vägen hem. Sedan tar det bara en vecka innan bästa brudarna och valparna dyker upp på Öjn igen  Kan bli dåligt med

 bloggandet under semestern, men vi får se helt enkelt!

Avslutar med vackraste, finaste Lotusbäbisarna   som jag "hittade" i mitt arkiv, Tack Tina!

                  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards