Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Semester, del 1

Av Liza Hasselquist - 12 juli 2010 10:34

Första etappen av semestern inledd nu! Den har bjudit på sol och bad ute på Oknö i hettan, auktion med mina föräldrar, grill och god mat och så ett besök på Grönskogs gård.

Meningen var att vi skulle valla får, men det blev inget med det pga värmen som steg en bit över 30 grader...Vi låg i sjön (deras egna sjö-hur lyxigt är inte det!?!?) i 40 min innan vi intog skuggan i Eva och Martins trädgård. Hundarna hade fått bada och simma och sedan lekte de en stund i trädgården. Vi bjöds på melon, glass och hembakt kladdkaka, och sedan försökte vi få till en stå-bild på karelaren Panga- vilket nästan var lögn i helvete!

Inför utställningen i helgen har Pax tidigare så fina öron återgått till något slags strut-stadium, de hänger som korvar rakt ut-bakåt, fruktansvärt! Så nu blir det lite lim igen och hålla tummarna för att de ska se vettiga ut!   Lotus och Zoe, mys på gräsmattan!   Finaste  


Det var en sådan där dag då man får ofokus på korten oavsett vart man har solen... Zoe är svart alltså, inte grå     

 
 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

12 juli 2010 11:29

Mysigt start på semestern! Själv har jag två arbetsveckor kvar... Passen är räknade vill jag lova!
Kan ju meddela att det gick ju ganska bra för Milo på rasspecialen trots korvöron ;)

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

13 juli 2010 12:11

Hej hopp, prata inte om öron.... tejpar över nätterna ibland, de måste ju kunna "leda värmen" med något dessa heta dagar!
Vilka fina bilder på Lotusen med "fästmön".
Härligt att kunna ligga i spat och njuta, här hemma är det BASTU i lägenhet, trots fläkt och öppen balkong. Ha en bra semester!

http://www.123minsdia.se/Minos

 
Camilla

Camilla

13 juli 2010 21:20

Men Liza...ingen bild på strutöronen??? :))

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

14 juli 2010 11:18

Tänk redan 5 månader, grattis till det lilla Pax, öronen kommer att bli så bra ha bara tålamod!

http://www.123minsida.se/minos

 
Frida

Frida

16 juli 2010 11:00

Vilket lim var det du använde på Pax?

http://www.tenghede.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards