Fraggelbloggen

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Liza Hasselquist - 17 juli 2010 19:25

jaha, igår kom vi fram till Öland. Vi utnyttjade den lilla solen som fanns med att sitta i trädgården och kolla på hundarna som lekte. Sedan blev det lite shopping, grill och hundpromenad, ingen vettig hundträning nu heller... Det måste snart blir skärpning på den fronten annars blir det ingen tävling i höst heller, ha ha! Idag gick jag upp tidigt, badade valpen och försökte torka honom med hårfönen, vilket vi hade lite olika åsikter om... Det hela blev inte bättre av att jag sovit ca 3 hela timmar inatt, då vi har nånform av rabiessmittade kor i närheten, som gapat hela natten i stort sett. Det hela löste sig och jag var nöjd med att det bara fanns en liten lock på rumpan på otyget. Iväg mot Ölands BK-SPÖREGN! Jaha, det här blir ku tänkte vi, men vi tog en plats under ett skärmtak och höll oss torra hela tiden, trots ett fruktansvärt oväder som bröt ut precis efter att bästa valp 4-6 mån var klart. Pax var enda hanvalpen och blev BIM efter Easy Thank U Fans, med motivationen att allt varbra men han behövde lite mer massa och växa på sig lite...Imorgon ställer jag mot samma tik och för samma domare, så jag får väl hoppas på att han fettar på sig under natten... Här kommer kritiken: Ganska välbyggd hanvalp.Maskulint, välform. huvud. Korr bett. Utm hals och rygg. Välvinklad. Prima ben och tassar.Bra bröstkorg. Rör sig med tillräcklig kraft och balans. Tåar ut. (han ville ställa sig lite som Charlie Chaplin fram...) Välvisad. Böev inte en bild pga bristande fotoväder- MINST SAGT, men vi ska försöka ta igen det imorgon! Nu på eftermiddagen kollade vi datorer, för jag vill ha en ny. Nu återstår "bara" för mig att välja om jag ska våga ta en Sony Vaio minidator eller om jag ska vara förnuftig och ta en med 13.3 tumsskärm...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards