Fraggelbloggen

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Liza Hasselquist - 22 juli 2010 09:29

Nu är vi inne på sista veckan semester och befinner oss hos svärföräldrarna i Halmstad. Som vanligt har jag insett att jag packat ungefär 1.5 (av 3) väskor med kläder som jag inte kommer att behöva  , och ev för lite hundmat t båda hundarna...Aja det går väl att lösa iofs, men det är så himla typiskt mig!

Vädret här i Hstd har inte varit lika strålande fint som i gamla Monsan, men helt OK ändå. Idag regnar det dock, vilket jag antar uppmanar till en shopping-dag. Det föranleder en kommentar till dagens blogg-rubrik: Alltså, hur mkt pengar är OK att handla för? Sedan jag lämnade Öjn har jag handlat 3 par skor (löpardojjor t extrapris=godkänt, snygga gympadojjor till halva priset=godkänt och träskor på klack=godkänt)att lägga till samlingen på ca 25 par skor som redan står hemma i lght, underkläder på rean samt mat, vin och fika till förbannelse. Jag kommer få svälta i 1.5 månad för att lyckas avfetta mig själv...Och vara med i lyxfällan för skuldsanering, ha ha!  

För att inte tala om hur mkt pengar det kommer att gå åt idag när vi ska åka till en jättestor hundbutik där jag shoppade loss för 700 sist jag var där, och då behövde jag inga grejer, vilket jag faktiskt gör nu...  

De dagarna som har gått har vi ägnat åt att åka runt på en massa sightseeing och kolla omgivningarna och så har vi hunnit ha tre dejter med Choco (D'Juicy The ChocoBear av Aussieboxy) eller rättare sagt, lotus har dejtat. Oona påstod att det var den svenska luften som gör att hundarna uppförde sig lite tokigt, men det spilldes inte mycket tid på att bekanta sig innan de fick gjort det de skulle göra, och efter tre lyckade parningar blir det förhoppningsvis fina små Lotus/Choco bäbisar i Norge om ca 2 mån. Choco var en underbart härlig och social tik, som gärna kom fram och myste och gosade och en riktig liten clown som njöt av att få uppmärksamhet, hur härlig som helst!  

Hon har många exteriöra styrkor där Lotus har sina brister, såsom kraftigade nosparti, rejäl underull   och kraftigare stomme, så jag tror att dessa valpar kommer att bli toppen för dem som söker en tränings/tävlingskamrat med MASSOR av potential och drive! Jag skulle gärna ta en liten rödnäsa till själv, men jag har ju Satan här hemma redan  Jag fick också träffa hennes andra hundar, och träna tandvisning med Poppit, vilket gick toppen! Oona har också en tik till omplacering, en jättevacker blue-merle-tik på 5 år vid namn Dina, så om man letar valp el vuxen hund är ett tips att kolla här www.aussieboxy.com så kanske man hittar det man söker!?!?!

  Satan är den brunaste, längst till höger...    

Hundarna skäpper lös i svärföräldrarnas trädgård   

På lördag är det dags för svensexa/möhippa och söndagen blir nog av förståeliga skäl lugn och sansad...Måndag kväll far vi förbi Monsan igen för att hämta gamla Bettan (min bil) och så blir det Öjn igen. Ett par lugna dagar vid hemkomsten, sen blir vi invaderade av tokiga aussies med sina ännu tokigare ägare   Vi ska kolla på agility och träna sök som ena riktiga stollar och det ska bli SÅ kul att träffa bästaste brudarna igen, Pigan aka Malin, Gollum aka Maja och Uppfödartanten aka Sanna!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards