Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Skönt att slippa bo i kappsäck!

Av Liza Hasselquist - 29 juli 2010 13:45

Vi skulle egentligen återsett Öjn redan på måndagkvällen, men eftersom det blev visst grus i maskineriet bokades visst inga biljetter på båten...

Det ledde till att det blev ytterligare en trevlig kväll hos mamma och pappa, med god mat, så vi led inte precis! Hur som helst har jag lyckats dra på mig de flesta sjukdomar man kan ha på en gång och mår därför ganska pissigt. Trodde det var på väg att bättras igår, men icke! Lika igentäppt och finfina smärtor i hals, öron och bihålor- JIPPIE!

Igår dök dock ett gäng aussieterrorister upp på ön, och det blev en mycket mysig kväll på Surfers med supergod mat och toppensällskap. Billigt var det att äta där också, så det blir förhoppningsvis fler besök- snarast!

Idag hade jag tänkt försöka vila mig i form, vilket går sådär då jag är SJUKT rastlös och uttråkad. Vädret är skitdåligt dessutom, spöregn mest hela tiden så det är inte direkt lätt att hitta på nåt skoj heller-likabra det så kanske jag kan hålla mig lugn, ha ha! I helgen blir det agilitytävlingar och sök, i nästa vecka stannar Maja och Malin kvar för mer sök-träning så det blir toppen!

En semesterbild innan vädret ballade ur totalt! Lägg märke till "älgöronen" på Pax, numer snyggt limmade intill huvudet!  

 
 
Camilla

Camilla

30 juli 2010 08:44

Va trist att vara sjuk på semestern :(
Hoppas det blir bättre till helgen.
Pax har så fina älgöron. han är väldigt lik sin bror.....*host*
Lotus är bara så fin,hur fick han sånna höga öron? ;)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

30 juli 2010 12:27

Pax öron är jättefina! låt dem vara nu:-)
Krya på dig och ha en mysig "sökvecka". Själva drar vi på lydnadsträningsvecka. Ska bli så kul.

http://www.123minsida.se/minos

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

30 juli 2010 12:42

Håller med Marie, låta stackars Pax's öron vara ifred! ;)
De hade ju inte skadat om Milo stannade upp några sekunder för att fundera lite, ibland är han en fara för sig själv! Har satt hjärtat i halsgropen både en, två och tio gånger när han är i farten...
Nu har jag verkligen två hundar som är varandras motsatser. Tristan den stora tänkaren och Milo den stora göraren, mycket lärorikt för mig som måste tänka om och anpassa träning efter hund :)
Hoppas ni får en rolig helg!

http://aussiemonster.se

 
junitjej

junitjej

31 juli 2010 08:24

Åh, vilka fina hundar!! Är de båda två Australian shepherds?

http://junitjejen.se

 
Tina

Tina

31 juli 2010 09:14

Krya på dej! Jag passar just nu "Cody" (Mr Freeze)-har inte varit med om maken till okomplicerad valp-så gosig, lugn, förig och med ett jättestort spårintresse redan. Ska bli roligt att följa honom. Jag har varit med och tejpat många öron på andra raser, men vete sjutton om det verkligen hjälper!?? De blir nog som arvet tänkt sej ändå i de flesta fallen hehe ...

http://www.tillyhills.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards