Fraggelbloggen

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Liza Hasselquist - 15 augusti 2010 18:22

Ja, det har vi ägnat oss åt i helgen, inflytt. Jag är väl den som stått för det praktiska, medan hundarna raceat runt i trädgården och bara njutit av att ha en egen gräsmatta... Nu börjar det bli klart här och det som behövs är mest ett par lådor att stoppa småsaker i, sedan är det hyfsat klart!

  

Pax har lyckas bita av min sladd till datorn, så det blev ett hastigt (och dyrt) inköp av en laddare idag, jädra hund! Vi fick veta häromdagen att vi kommit med på vallkurs den 9-10 okt, och Malin, Maja och Sanna ska också med, så det blir toppen! Hoppas på att få till den med får och träning här nu, så ska vi nog ge oss på vallprov till nästa år!

Idag träffade jag Catrin m Abbey och tilda i skogen på förmiddagen. Vi har lagt spår t våra hundar, vilka löstes m varierande lycka. Pax var duktig och spårade upp sin Kong Wubba, han har inte riktigt koll på spårandet ännu, men det blir bättre och bättre. Jag ska fortsätta ett tag till m enkla valpspår, och hoppas att poletten trillar ner på riktigt. Abbey fick ett spår på 1000 m som jag lade, 5 pinnar och en massa vinklar, ganska likt en lägre spår fantiskt. Hon löste det fint, förutom starten där hon vill så mycket och glömmer av lite vad hon sysslar med.

Lotus vet jag inte vad han styrde med idag, jag får skylla på att det var länge sedan vi spårade för idag var det katastrof. Till sist kom vi iväg och det såg hyfsat ut, sedan hade någon annan lagt spår i vårt spår, så jag plockade av honom av spåret så han mest for omkring. Aha, bättre lycka nästa gång helt enkelt!

Nästa helg ska hundarna vara på pensionat, för vi ska på bröllop. Tusse kommer hit redan på onsdag, och det ska bli skönt att få lite fler dagar ihop. Jag måste försöka få till vettig träning under veckan trots att det kommer bli sjukt mycket på jobbet, annars kommer vi aldrig kunna starta nån brukstävling.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards