Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Inte mycket gjort på hundfronten...

Av Liza Hasselquist - 22 augusti 2010 21:45

...däremot har sambon varit här ett par dagar, jättemysigt!

vi har gått på stan, kollat ett hus och varit på bröllop. Killarna fick vara på hundpensionat, ett jättefint i Getinge som heter Lillegårds. De hade haft det toppen, men är trötta och slitna, liksom deras matte. Det får bli en tidig kväll ikväll.

Det som blivit gjort i träningsväg sedan sist är lite klickerträning och lite lydnadn med Lotus. Idag blev det platsliggningsträning för båda två, och Pax låg stilla och fint i ca 30 sek och jag ska nu fokusera på att få hakan i backen också.

  

En bild på lilla Lotuskorven, 5 mån

  Och här är det stiliga killen idag- trött...  

Pax vaktar så att grannen inte försöker komma in och klippa på vår gräsmatta!

Idag blev Pax dessutom rädd för en självgående gräsklippare som en annan av grannarna har. Det var lite ksum uteså han såg nog inte riktigt vad det var för något som brummade omkring i dunklet nere i trädgården, ha ha!

 
 
Suzan

Suzan

23 augusti 2010 11:24

Herrejösses vad Nikki är lik pappa Lotuskorven. Vi har också kört mycket klickerträning de senaste veckorna, verkar funka jättebra på Nikki. Igår var vi ute på lite sök på Brukshundklubben, mest för att jag skulle få lära mig lite mer om den grenen. Nikki verkar vara ett ämne för både spår och sök. Visst har du kört sök med Lotus?
Ha det så gott i augustivärmen nu. Hälsningar från Suzan och dottern Nikki

http://nikki10.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

24 augusti 2010 08:57

Vad kul att öronen verkar "slickats" på Pax. Va gullig Lotusen är på valpbilden:-) Gräsklippare verkar vara skumma varelser alltigenom utan mycket existensberättigande just nu.... (även här)

http://www.123minsida.se/minos

 
Camilla

Camilla

24 augusti 2010 12:05

Självgående gräsklippare är skitläskiga och ska skällas ut från alla håll och kanter!! =)
Rackarns stilig är han Paxen. Å vilka snygga öron :)
Liten Lotus....gulligull.

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

25 augusti 2010 01:06

Hmm någon självgående har vi aldrig träffat på, våran får husse gå bakom och jag tror inte den varit några problem.
Jättesöt är han Paxen! Snart får de återförenas igen Pee och Poo!

http://www.sugarwinds.se

 
Maja och Link

Maja och Link

30 augusti 2010 17:00

Söta Pax! Nu ska jag ut i hagen och kolla om fåren kan flytta dit, blir nog ihop med tjurarna som visade sig vara en tjur och två kor. . .

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards