Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Packan väskan ;)

Av Liza Hasselquist - 26 augusti 2010 22:25

Jaha, nu är det dags för en lite roadtrip till Sveriges framsida ;)

Helgen ska jag tillbringa i Monsan/Kääälmä, och försöka hinna med att träffa lite kompisar, shoppa osv.

Idag har Pax varit med på kurs på jobbet, alltså lite lydnad och så lite agility mest för skojs skull. Vi har haft toppenskoj och Pax har skött sig super och håller sig fint till mig när han är lös. Vi har tränat sitt-stanna kvar, snabba lägganden och ingångar och så avslutade vi med platsliggning. Allt gick toppenbra, och nu har han mindre och mindre lätt att ta till freeze-mode när han inte riktigt fattar.

  

Pee&Poo i midsomras ;)

Lotus fick träna en stund efter kursen, lite lydnad och en del agility mest för skojs

skull. Han var jätteduktig, men jag måste gapa en del på honom för han är ju inte naturligt följsam direkt...


 
 
Marie L

Marie L

28 augusti 2010 11:57

Hej nu har vi träffat "Lotusvalparna" Timi och Nessie som provade på att debutspåra tillsammans med oss. De visade båda stort intresse och tuffade på fint i spåren som var mellan 75-200 meter långa:-) Jättekul! Ha en bra helg! vi ses snart.

http://www.123minsida.se/minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards