Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Jahaja-aussieläger på G!

Av Liza Hasselquist - 30 augusti 2010 22:13

I helgen har jag passat på att vara social med min familj och kompisar. Lördagen bjöd på konsert med ett bra band och ett band där sångaren hade rakat huvud, långt skägg och som det rök om huvudet på...Jag var rädd kan jag säga!

Hundarna blev hundvaktade av min lillasyster, och Lotus visade sig från sin allra bästa sida och klev helt sonika upp kl 07.15 och skulle ut-tokskalle! Han går aldrig upp innan jag kliver ur sängen annars!

Jag passade på att gå på stan och leta hundbyxor när jag var i Kalmar också, förutom lite vanliga kläder och ett par mycket användbara kilklackskor (ja, dessa var så bekväma att jag kommer kalla dem "klättringsskor") Hundbyxinköpet sköts dock på framtiden, då det endast fanns gröna byxor hemma i butiken. Hur som helst, jag är färgblind, men SÅ färgblind blir jag nog aldrig! Fick avisering om att byxorna var på G idag, så jag håller tummarna-HÅRT!

Idag har hundarna och jag varit utomhus nästan hela eftermiddagen- solen sken och det var toppenmysigt! Det blev en ganska lång prommis och träning på en ny plan som jag hittade idag.

Snart är det dags att dra iväg på läger och det ska bli toppenroligt! Innan dess måste jag nog tvätta mina hundar, för de luktar lite tvivelaktigt, ha ha! Hur eller hur ska det bli toppenskoj att träffa alla brudarna och alla sötaste aussie-valparna samt aussie-"valparna", ha ha!

  

 
 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

31 augusti 2010 00:28

Ja de måste absolut lukta gott om dem, annars får de sova ute.

http://www.sugarwinds.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

31 augusti 2010 12:23

jippie, vi längtar till på torsdag! Vi ses snart!! Vi åker nog redan klockan åtta. Så vi lär ju vara på plats när du kommer=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

31 augusti 2010 15:14

För att vi är seriösa hundtränare och vill utnyttja all lägertid som vi bara kan få=) Nej för att Sanna ändå jobbar till sju och då tyckte hon att vi lika gärna kunde åka på en gång efter det. Och för oss andra spelade det ingen roll bara vi var där till 14 typ så därför.. Bra va?

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

31 augusti 2010 15:43

Har du några tips på uppbindningsproblemen? Hur tränar du? Känns så trist när Tristan lägger av så fort Milo gapar (han känner ju direkt när jag blir irriterad)...
Ska bli roligt att träffa er snart igen!

http://aussiemonster.se

 
Sofie

Sofie

31 augusti 2010 16:02

Jag försöker med att både säga till när det är fel och belöna när han är tyst men det är så svårt eftersom även Tristan tar åt sig... Får känslan att han vet att han ska vara tyst men att han helt enkelt inte kan låta bli, speciellt när han börjar jag upp sig då blir det omöjligt...
Vi får väl starta en egen träningsgrupp på lägret för gapande valpar ;)

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards