Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Sju sorger och åtta bedrövelser senare...

Av Liza Hasselquist - 1 oktober 2010 21:17

När livet inte riktigt tar de vändningar som man trott, eller, flippar ur i en helt annan riktning är det skönt att ha fina vänner att luta sig mot! Tack för att ni finns!  

Veckorna har passerat i blixtfart, och jag har inte gjort så mycket annat än att kliva upp, gå till jobbet, jobba, gå hem, träna hundarna, promenera med hundarna, lägga mig, försöka sova och så samma sak igen och igen och igen... Att ständigt vakna med frågan VAD FAN VAR DET SOM HÄNDE? är i längden inget vidare kan jag avslöja! Nu känns det som jag vaknat upp (kanske i verkligheten?!?) och klarar av att se framåt och bygga upp något nytt och eget och kanske till och med ganska bra, trots alla OM och MEN och VARFÖR som fortfarande finns kvar där  

Hur som helst, mycket hundträning och mycket hundaktiviteter har det blivit, och det mesta av det bra också! Lotus och jag har börjat i en sökgrupp som artar sig toppen, iofs bara en träning än så länge men en ny på gång imorgon! Lydnaden går ruskigt bra, och numer klarar vi av ett helt OK framåtsändande UTAN grupp till och med, alla andra moment i högre-klass sitter som en smäck...Hade varit kul att ha spåret nu också, men nej tyvärr...Där är vi inte helt överrens om vad som egentligen ska göras, tyvärr! Kör mycket motivationsspår med godis för att få fint drag i linan igen, och det är på G! Spår på söndag, nu ska det bli snusdosor med godis i och jag håller tummarna för att det lossnar så vi kan anmäla t en högretävling i höst!


Pax har börjat nybörjarkurs i agility och lydnad och vilken liten hund jag har! Innan har han ju fixat stadgemomenten fint, men nu har det lossnat riktigt! Vi jobbar på snabba lägganden, plats med hakan i backen, ingågnar och första steget i fria följet. Vi har också lyckas lösa avlämningstrubblet på ett fint sätt, och numer söker han upp en igen för att få kampa mer, mer och mer! På agilityn klarar han fina målrakor m fyra hinder (mikro-mini låga såklart) och slalomingång funkar toppen från alla postitioner. Tunnlarna går bra och han är följsam och fin! Han har bra fokus, men är helt omöjlig att nå ifall han hittar godis på marken (eller tror att han hittar det)...Vi jobbar vidare på det! Promenader är mest en mission impossible då han ska plocka upp varenda jädra pinne han hittar och slänger sig framåt, bakåt, ner i diken osv för att han bara SKA ha dem! Jag har många blåmärken i knäveckan numer...

Spåret har gått bra det också, vi utökar sakta men säkert där också, och hoppas att han blir en bättre spårhund än storebrorsan!

Hundarna har det verkligen toppen här där de kan rejsa i trädgården varenda dag, och de leker toppenfint ihop! Pax har haft en "tuggperiod" då det mesta han fått tag på har rykt (bla den nya dynan i kenneln på jobbet, morr!) men det verkar ha lugnat sig nu!

Vi har anmält till en utställning om ett par helger också och jag hoppas att öronen ska sköta sig just den dagen. Idag verkar det som att vi fick tag på får också, så jag hoppas det löser sig där med. Tja, nu rullar det på....



 
 
Maria&Cash

Maria&Cash

1 oktober 2010 22:27

Vad kul med en uppdatering! Jag vet inte vad som har hänt men vad skönt för dig att det börjar gå åt rätt håll, allt blir bättre med tiden, det kan vara en skön tanke iallafall.
Har du anmält Lotus till någon tävling? Och lilla Pax, du måste lägga ut bilder på snyggingarna! Jag vågar inte börja med agility med Cash än, han skulle sticka så fort han fick chansen,skithund!

http://www.marycash.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

2 oktober 2010 12:15

Kul att hör att ni är på G, det verkar ju gå i superfart framåt med Pax träning........
Ha en skön helg!

http://www.123minsida/Minos

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

2 oktober 2010 13:59

Shit, så helt plötsligt har du vaknat upp mitt på agilitybanan! Ja lite otippat faktiskt...
Känner så väl igen Pippihunden i vad du beskriver, men mest ligger det smulor av jord/lera från traktorena på våra vägar och allt annat som bara måste stoppas i munnen! Gå fint vad är det?

http://www.sugarwinds.se

 
Sofie

Sofie

2 oktober 2010 14:22

Tackar för uppdatering även om det inte känns så muntert...
Håller helt med dig om koppelpromenaderna, valpen är ju precis överallt!

http://aussiemonster.se

 
Åsa Aura

Åsa Aura

4 oktober 2010 08:19

Även jag tycker att det är superkul med en uppdatering. Vad det än är som varit berg och dalbana brukar det kunna lägga sig efter ett tag. Livet förändras åt båda hållen. Jag hoppas dock att allt blir bra i slutändana. Lycka till!!!!

http://kaptenganto.blogspot.com

 
Oona

Oona

4 oktober 2010 18:48

7 sorger leste jeg og fikk nesten kaffen i halsen ;) Trodde du tenkte på valpene jeg, og det er jo bare 7 gleder :) hihi
Virkelig synd ting gikk som det gikk hos deg, men håper du snart er 100% tilbake og at du får en flott høst.
Klem

http://www.aussieboxy.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

4 oktober 2010 22:38

ja du Liza, ibland blir det inte som man tänkt sig tyvärr, men jag blev så glad nu sista gången jag pratade med dig. Det lät som du verkligen var/är på rätt spår nu igen!

Ja du kollekten blev dålig, lite fika bara men sen blev det desto mer bra hundträning så jag är ändå nöjd! Vi ses till helgen! Kram på dig!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
marre

marre

5 oktober 2010 22:47

Heja Lisa!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Malin m. Vegas

8 oktober 2010 09:42

Wiiiee snart ses vi!!! Ska bli himlans roligt! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards