Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Utställning Hstd ridhus

Av Liza Hasselquist - 24 oktober 2010 18:35

Idag var det till att kliva upp tidigt för att bada och föna Mr Schneebly. Vi var på plats i ridhuset strax efter nio, trots kaos på parkeringen utanför. Sara med Ascot och Catrin var redan där och hade hållit en plats till mig i det redan fullsmockade ridhuset- Sweet!

I vår klass var dett två hanar på plats Pax och Ascot. Man blir ju lite kluven om man ska hålla på sin egen valp, eller Lotusvalpen Ascot... Pax kom 1:a av dessa två, men sedan kommer det som var lite knepigt. I vår klass gick dessutom Northbay Rock On Summit, som står som tik i katalogen? I alla fall, den hunden vann klassen och blev BIR 6-9 mån, var det en tik borde ju Pax blivit BIM? Jag tänkte inte så mkt på det, men hur som helst kan det ju vara så att det stod fel i katalogen, och eftersom hunden bara har ett AKC-regnr kan jag inte kolla heller...


 Jag kunde ana utgången av tävlingen redan innan vi äntrade ringen, Pax och Ascot såg ut som småttingar jämfört med den betydligt mer utvecklade och pälsade importen... Precis så som jag förutspått blev det, men Pax fick ett HP och fin kritik i alla fall: Maskulin valp för tillfället i ngt luftigt stadium. Mycket bra benstomme och tassar. Lagom vinklad bak. Rör sig lätt från sidan. Slarvar lite fram och tillbaks. Trevligt temperament.

  Sara och ascot skötte sig mycket bra på sin första utställning!   Ja, Pax stod fint, vad matte gjorde vet jag inte riktigt...     Söta lilla Ascot var himlans nyfiken!


  

Catrin, Sara och så min plats och Pax i buren!

Sammanlagt var där nio aussies, Smiling Diamond's- valpar blev BIR och BIM 4-6 mån och i juniorklass tikar vann Dragonora Little Tigress Warrior över Missnutt's Divine Skye. Vi stannade inte och såg finalerna, ärligt talat är det lite skönt att slippa sitta i ett kallt ridhus och glo och vänta, jag säger som så: Låt utställningsaussierna ta hand om utställningsvinsterna, så vinner vi på bruks/lydnads/agility/vallnings-planerna sedan  

I lördags var det sök i ösregn, en liiite överladdad Lotushund den här gången, men han går så bra, så bra! Vi ska satsa på att tävla nästa år istället, jag vill inte tävla och blir besviken om det inte går vägen, och det vet jag att jag blir. Nu går han så jäkla bra, så jag tror iofs inte att lägre skulle vara ett problem, men vi får väl ta tre klasser nästa år istället? Spåret är egentligen klart, men jag tror det får vänta till nästa år det också, jag vill inte ta en skit-tävling i spöregn igen med taskiga förutsättningar för Lotusen nu när han har så mycket självförtroende...


Pax ska väl åtminstone köra apellsök under nästa år, men det är lååång väg dit! Jag vill prova köra en apell-sökstävling och då måste jag ju skita i spåret även att jag tror att det är klart tidigare, å andra sidan slipper jag träna ängsspår och kan köra lägre direkt. Jaja, det är ju bara ett helt lydnadsprogram att träna in  så vi får väl se hur långt vi kommer.

 
 
Camilla

Camilla

24 oktober 2010 19:34

Sötaste lilla Paxen :)
Det var ju intressant det där....att en tik vann hanklassen :)
Synd att pälsarna ska vinna,det viktiga är väl hur dom ser ut UNDER pälsen....kan jag tycka :)
Va fin han var lille Lotus valpen,ja det är dom iofs alla Lotusvalparna. Ska du ha en valp efter honom i framtiden/snar tiden ;)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Mari

Mari

24 oktober 2010 21:25

Congratulations to Pax for a good critique. He looks very nice in the picture :-)

http://marin.loukku.net

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

24 oktober 2010 21:29

Grattis till ännu ett HP till Paxen!

Jag vill också kunna hålla mig från appellspåret och gå direkt på sökappellen, undrar om man kan hålla sig

http://www.sugarwinds.se

 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

24 oktober 2010 23:07

För dagen en ganska ful valp som inte vann. . .hahahh! nej sötaste Paxen! Och herregud så söt Ascot var!

Hoppas Ni kommer och hälsar på snart!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

25 oktober 2010 02:40

GRATTIS till finaste Pax för HP och fin kritik! Va fin lilla Scott är oxå:-)
Träffade Nessie igår och hon är både tevlig och fin, har en kalasvacker färg.
Härligt att Lotusen går så bra på söket!!

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Marie L

25 oktober 2010 02:41

Skulle vara Ascot förstås!

 
Sara

Sara

25 oktober 2010 19:50

Hehe, de verkar ju lite skumt Lisa!! Klart Pax skulle haft ett BIM! Skönt att den där dagen är över! Å klarade min första tenta fick ja svar på idag! Firades!!! :) Nu får vi se när vi vågar oss ut i ringen igen! Men de är ju inget snack om saken, dem är ju snyggast våra buddies!!! :)

http://Www.ascotmymascot.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards