Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Höstlov!

Av Liza Hasselquist - 5 november 2010 10:53

Nåja, lov och lov! En helledig dag har jag fått hittills, och idag har jag redan jobbat en timme, så...

Liten summering av hundträningen från förra veckan kan vara på sin plats, för djuren går verkligen kanon! Lotus har fått spåra två lååånga spår med mig som spårläggare. Har ju kört en Canis-metod nu på påsläppet och fått en jäkla fart ut, stor säkerhet i att hitta spåret och framspår efter att ha kollat av åt vilket håll det går. Alltså, precis som jag vill ha det! Förra helgen blev det dessutom ett litet eldprov, då Catrin lade spåret till oss. Påsläppet var utan problem, lite knorr i en av vinklarna, men inget tappt på spåret överhuvudtaget och 4 pinnar+4 dosor med in!

Iofs var han mycket tröttare efteråt än han brukar vara, så jag antar att det är svårare för honom att spåra efter någon annan?

Pax har fått spåra han också, 3 dosor och två pinnar ena gången och 4 dosor de andra två gångerna. Han går skitfint ca 20 m, vimsar 10, skitfint 20 osv. Jag låter honom bara hållas och hänger med, vi får väl se hur vi ska lösa detta. Motivationen finns helt klart men han är lättstörd och orkar inte så länge. Annat är det med söket- full fräs ut, superfokus och hittar figgen direkt! Nu kan jag inte ha figgen närmare stigen än 50 m om det ska bli någon utmaning alls för honom för han vindar fin-fint och ibland även på figge på fel sida...

Lotus gick som ett skott sist, men man märker att vi inte kört med markeringar på länge...Så nu blir det till att köra ett par markeringsövningar innan nästa helg när vi ska försöka hinna träna lite sök igen.

I onsdags var vi hos Eva och vallade, och det måste man väl säga att det gick sådär...Lotus var HET och djuren inte mkt vallade och ganska springinga, ville inte riktigt flockas och gick alls inte till mig. På slutet gick han dock riktigt fint, men nu MÅSTE vi öva på att fösa-UTAN att han får springa upp och stoppa djuren- för det är ju det han vill göra, skithunden! Kanske ska åka förbi på vägen hem igen beroende på när min bil (som är och byter däck och lagar det som regnar in OCH anledningen till att helvetet låter som ett rea-plan...) blir klar. Idag ska jag till IKEA och handla nya möbler till lägenheten (som jag flyttade in i förra fredagen) och så ska jag tillbaka t Kalmar och kolla på SAW i 3D ikväll-topp!

Imorgon ska jag ha nybörjar-agilitykurs på Mönsterås BK på förmiddagen dessutom, så det känns verkligen som fullt upp HELA tiden! 

BÄSTA pojkarna!

Förresten, kolla in de nya Lotusvalparna på www.aussieboxy.com, SÅ jäkla fina! Nu har de fått namn dessutom, en heter Lotus och en heter Inter-riktiga pappas pojkar! 

 
 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

6 november 2010 22:14

Fan vilka pojkar du har! Kul allt allt verkar flyta på! Tråkigt att tiden inte räcker till bara. . .

Börjar du fastna för agility Lisa? Kul!

Åhhh..jag vill ju se den filmen! Hoppas den är äcklig och läskig! Vi hörs!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

7 november 2010 00:32

Mysigt att grabbarna går så bra :-) tror knappast att Lotusen var tröttare pga annan persons spår, snarare pga koncentrationen (bättre på annnas spår?) Valpisarna verkligen fina, speciellt MiniLotus och MiniMinos :-)

http://www.123minsida/Minos

 
Sofie

Sofie

8 november 2010 07:36

Vad roligt att det går så bra med grabbarnas träning!
Jag tror Milo skulle passa rätt bra för söket också men tiden (och rätt arbetstider för vår sökgrupp) finns tyvärr inte, så vi får helt enkelt nöja oss med spåret. Men det är helt ok med ett spårchampionat också, vi är inte så knussliga ;)

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

8 november 2010 10:28

PruttLisa valparna får ju debutara i augusti! Finns ju gott om klass 1 tävlingar ända fram till slutet av september!

Här är några förslag:
Nässjö 21-22 aug
Halmstad 27 aug
Tidaholm 3 sep
Karlskrona 3 sep
Arlöv 9 sep
Falkenberg 17-18 sep
Åhus 17-18 sep
Bollebygt 24-25 sep
Nybro 24-25 sep

Sen finns det ju ett helt gäng uppe hos oss!!!
bara att komma och hälsa på! Vi vill ju se Pax köra!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

9 november 2010 19:45

hahah, ja ibland är jag en rätt bra matte till veggivalpen.. Tur det! Kul att det går så bra med dina fina killar. Jag vill också köra sök men ja du vet!?

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards