Fraggelbloggen

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Liza Hasselquist - 20 november 2010 14:51

Jaha, under veckan som gått har "lillkillen" blivit en stor pojke. Han har nämligen lärt sig lyfta på benet, eller lyfta och lyfta, men han parkerar benet uppe på en höjd när det ska pinkas. De allra flesta gångerna är det fortfarande "sittkiss" som gäller, men han försöker bli stor nu i alla fall!

Under veckan har vi hunnit med att spåra en gång, och det gick alldeles ypperligt för brunbjörnen. Han tuffar på så himla fint, ibland undrar jag om han vet vad han gör för han ser ganska disträ ut. I slutet på hans spår dök det upp en wachtel som jag shasade bort innan vi tog slutapporten, och vi mötte tjejen (med hennes 2 lösa hundar) nere vid bilarna efteråt. Hon var förvånad över att någon var ute med hundarna där mitt på dagen för hon brukade vara ganska ensam i skogen. När jag upplyste henne om att hennes huns flugit fram mot Pax men att jag shasat iväg honom och sedan sa att det var tur att jag hade en snäll hund som inte ville bråka sa hon : Ja den här är ju riktigt hundaggressiv den också! Hon hade inte ens ett koppel med sig ut i skogen trots att hon hade hundaggressiv hund som dessutom sprang långt ifrån henne och inte kom på inkallning...Strategiskt var ordet, sa Bill!


Lotus fick ett lite knixigt spår som Catrin lagt, och jobbade bra. Stundtals tycker jag att han var lite fladdrig, och upptaget hade nog blivit ett bakspår om nu inte matte vetat vartåt det gick... Han fick i alla fall med sig 3 pinnar, 4 burkar och ett slut tillbaka, så oavsett var jag nöjd. Han hittade ju spåret också, bara det liksom...


Idag var vi ute i snöslask för att köra sök. Lotus fick 2 pop-uper för att vi haft uppehåll, resten var dolda figgar. De flesta klarade han galant, men sedan fick han springsjuka och bara for runt som en jädra missil och var mest ute på 200 m och letade. Han sprang förbi en figge 2 gånger precis intill och jag kände mig halvgalen. Efter detta härliga lilla tilltag gick han ner till en stor vattenpöl och badade- RIDÅ!

Hur som helst lyckades jag få honom att ta figgen och minnas vad han skulle göra och de två sista slagen blev bra. Trots att han sprang så jäkla mycket såg jag inte en tendens till trötthet på honom, så antingen har han skaffat mer energi eller så finns det därinne hela tiden...

Pax fick fyra figgar, varav två pop-uper på den första och sista. Han gick toppen, och hade ingen tvekan på att gå ut på mittskicken. Han går rakt och fint dessutom, så han är så himla duktig! Lydnaden är det ju lite si och så med, trots att vi övar hur mkt som helst verkar inga kommandon fastna... Imorgon ska vi ut och spåra igen, jag tror att Sara och Ascot kommer med ut dessutom, och kanske Catrin också!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards