Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Running contacts-jag har skapat ett monster!

Av Liza Hasselquist - 9 december 2010 21:03

Den här veckan har det kommit mycket snö, men trots det trotsade Catrin och jag all snön och gav oss ut i skogen. Vi trodde kanske att vi skulle kunna spåra, men det var ganska mycket snö även inne i skogen så vi lade upp ett sök med sex grejer istället. Lotus for fram ganska obehindrat trots att det var tungsprunget och jobbade fint. Alla grejerna med in och han hade god ork kvar. Abbey körde på lika fint hon också och fick in samtliga saker. Sedan körde Catrin lilla tilda (dvärgschnauzer) och gud vilken vilja det finns i den lilla kroppen! Tre föremål in även att de inte låg på fullt djup så jobbar hon lika hårt som aussierna! Pax fick se Catrin lägga ut grejen t honom, och hämtade den fint och kom in med den. Han hade lite kiv med att fatta att dte var en sak och inte en människa som skulle med in...Men han tog åtmistone in saken och det var mer än jag väntat mig!

Grabbarna bus!

Igår var jag i ridhuset och körde agility och då först och främst running. Nu när farten gått upp rejält och han lärt sig sikta på plankan inser jag svårigheten med att få till tillräckligt många bra träffar på plankan. Pax uppvisar också sina dåliga sidor då det blir fel och gapar och biter i armarna när han måste göra om, stolle!

Så blev det lite spontan startträning, vilket han greppar direkt och så svängträning. Jag kunde aldrig tro att det var så svårt att gå från handling på liten hund till stor hund, men det är verkligen en utmaning! Dock är det än så länge bara skoj för man kan se sådana otroliga framsteg varenda gång man tränar, till skillnad från lydnaden, ha ha! Vi kommer kunna starta vår tävlingskarriär lagom till treårsdagen i den här farten...  

 
 
Frida

Frida

10 december 2010 17:20

Söt bild på snygga killar=)

http://www.tenghede.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

10 december 2010 17:53

Åh vilken fin bild på pojkarna!
Nu har Sofie och jag enats om att våra valpar kommer vara just valpar tills de får småsyskon, så vi har god tid på oss, de är ju bara valpar än!

http://www.sugarwinds.se

 
MariaCash

MariaCash

10 december 2010 19:30

Jätte fin bild på pojkarna, snyggingen Pax är så lik pappa Riva! För mig är det hel lungt om ni startar till 3års dagen, då slipper jag känna någon ångest! kanon =)

http://www.marycash.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

10 december 2010 19:57

Håller med föregående talare, både gällande bilden och tävlandet med valpen:-)

http://www.123minsida.se/minos

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

10 december 2010 20:30

Men vadå man kan tävla med en valp... Se på min veggivalp bara=) Ska bli kul att ses snart igen!Jag tycker Pax är lik veggi.. =sööööt!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Mari

Mari

10 december 2010 22:55

Well, Riva was 3,5 when we started trialing in search...

http://marin.loukku.net

 
Maja och Link

Maja och Link

12 december 2010 18:10

Skit i lydnaden - GO AGILITY! Vi får ta ett pass eller två när du kommer hit!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

12 december 2010 21:10

Sådär ja nu har jag utvärderat 2010 så nu är det upp till dig vem som lyckats bäst=) Må bästa ekipage vinna! Byta veggivalpen mot veggipojken hmmm låt mig tänka... hade det inte varit för veggipojkens stump så hade jag kunnat börja överväga saken. Men en riktig hund har ju svans=) Så tyvärr...pöss

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin m Vegas

13 december 2010 11:22

Hmm det gäller att hålla sig framme... hur menar du då? Alla tävlingar för året är ju slut...!!Eller? Men du Liza vad fin du är, du ser så vältränad ut..=) Och dina hundar himla vad fina de är då... Ska bli såå kul när du kommer, jag längtar=)

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

14 december 2010 15:03

Magnus hjälp! Om du hade en björnhona, vad skulle du då sattsa på? Skulle du överhuvudtaget försöka göra något med björnungen under vintertid???

http://www.sugarwinds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards