Fraggelbloggen

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Liza Hasselquist - 27 december 2010 21:36

Såhär käftig var jag inför säsongen 2010. I stora drag kan man bara säga att det har gått åt helvete med alltihop, och satan vad jag får bita i det sura äpplet!


SÖK

Sök är det vi kommer satsa på under 2010. Här är de rimliga målen att:

Tävla Lägreklass, uppflytt till Högre.

Tävla Högreklass, uppflytt till Elit.

(Tjaaa... Iom att jag flyttar ofta och gärna har det varit svårt att inte få "glapp" i träningen. När hunden gått bra har jag inte haft nån grupp och när jag haft en grupp har hunden gått skit, liiite moment 22.)


SPÅR

Tävla Högreklass, uppflytt till Elit

(Vi har provat att tävla det här eländet, spåret tappat efter 3:e pinnen. Numer har vi ett jäklar så mycket bättre påsläpp i alla fall. Bortlottad från 3 tävlingar dessutom)


DRÖMMÅL

Börja träna agility samt tävla klass 1.

Komma igång med vallningen igen och starta på ASCA-prov.

Få tillbaka motivation för lydnaden och möjligen göra ett försök att kvala till SM under hösten.

(NO NO NO! Inget av detta har hänt och kommer troligtvis inte att hända heller. SM-lydnad får vi väl se om vi ger oss på nån annan gång...)


Jag vet inte riktigt hur man ska förklara våra usla resultat, men det känns mycket som att fokus och energi lagts på att orka gå upp på morgonen och existera normalt på jobbet mesta av tiden. Vi har dock tränat mycket, och jag tror att vi har en riktigt fin grund att stå på inför säsongen 2011. En annan sak man inser nu när man blivit uppflyttad i klasserna är hur enormt mycket mer tid det tar så fort man klarat lägre klass. Nåja, jag har ju inget vettigare för mig än att träna hundarna och mig själv, så så svårt ska det väl inte vara?


Julen har tillbringats hos mor och far i all enkelhet och det har varit toppen att bara få komma bort lite från mitt egna och fokusera på lite annat ett tag. Imorgon lämnar jag dock den här lugna oasen och beger mig norröver, mot Enköping och mina bästa, galnaste brudar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards