Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Utvärdering 2010??? SKÄMTAR DU ELLER?

Av Liza Hasselquist - 27 december 2010 21:36

Såhär käftig var jag inför säsongen 2010. I stora drag kan man bara säga att det har gått åt helvete med alltihop, och satan vad jag får bita i det sura äpplet!


SÖK

Sök är det vi kommer satsa på under 2010. Här är de rimliga målen att:

Tävla Lägreklass, uppflytt till Högre.

Tävla Högreklass, uppflytt till Elit.

(Tjaaa... Iom att jag flyttar ofta och gärna har det varit svårt att inte få "glapp" i träningen. När hunden gått bra har jag inte haft nån grupp och när jag haft en grupp har hunden gått skit, liiite moment 22.)


SPÅR

Tävla Högreklass, uppflytt till Elit

(Vi har provat att tävla det här eländet, spåret tappat efter 3:e pinnen. Numer har vi ett jäklar så mycket bättre påsläpp i alla fall. Bortlottad från 3 tävlingar dessutom)


DRÖMMÅL

Börja träna agility samt tävla klass 1.

Komma igång med vallningen igen och starta på ASCA-prov.

Få tillbaka motivation för lydnaden och möjligen göra ett försök att kvala till SM under hösten.

(NO NO NO! Inget av detta har hänt och kommer troligtvis inte att hända heller. SM-lydnad får vi väl se om vi ger oss på nån annan gång...)


Jag vet inte riktigt hur man ska förklara våra usla resultat, men det känns mycket som att fokus och energi lagts på att orka gå upp på morgonen och existera normalt på jobbet mesta av tiden. Vi har dock tränat mycket, och jag tror att vi har en riktigt fin grund att stå på inför säsongen 2011. En annan sak man inser nu när man blivit uppflyttad i klasserna är hur enormt mycket mer tid det tar så fort man klarat lägre klass. Nåja, jag har ju inget vettigare för mig än att träna hundarna och mig själv, så så svårt ska det väl inte vara?


Julen har tillbringats hos mor och far i all enkelhet och det har varit toppen att bara få komma bort lite från mitt egna och fokusera på lite annat ett tag. Imorgon lämnar jag dock den här lugna oasen och beger mig norröver, mot Enköping och mina bästa, galnaste brudar!

 
 
Marie L

Marie L

28 december 2010 11:12

Hej hopp och god fortsättning på er!
Ni hade ju ett toppenår tävlingsmässigt 2009. Glöm inte flera flyttar, nytt jobb, ny valp att fostra (samt värmebölja i somras) som också tagit tid/energi. Är säker på att ni kommer igen 2011-2012!
Ska bli kul att ses i Enköping (hoppas lite mildare vid träffen).

http://www.123minsida.se/minos

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

28 december 2010 17:32

Bit ihop eller bryt ihop :) så kommer ni få ett ännu bättre 2011, dessutom med två hundar att träna och tävla med! Dubbelt så fina prestationer!

http://www.flox.webgain.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

28 december 2010 21:37

ähh så kan det bli, det är bara att komma igen! Nu har du ju dessutom en sockervind och vad kan väl gå fel då=) Vi ses imorgon hoppas jag!!!Kram

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

29 december 2010 19:56

Spelar roll då när man har flytet nästn jämt!(som magnus uggla brukar säga. . . )

Näst gång är det jag som sitter och svär och ni som flyger på moln!

Som malin sa, nästa år har du ju en sockervind att tävla med också, då blir ni farliga. Dessutom som Mikaela sa, dubbelt upp, dubbelt så farlig.

Vi ses imorgon!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards