Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Björnhonan, varghonan och älgen

Av Liza Hasselquist - 23 januari 2011 20:34

Efter en mycket lyckad ridhusträning under morgonens tidiga timmar begav jag och mina två vapendragare ut i skogen. Jag tänkte liksom så att om hundarna fick en långpromenad så skulle jag få sitta i lugn och ro och rätta under dagen. Jag strosade mest omkring i mina egna tankar och reflekterade väl lite över att Pax spårade ovanligt mycket, och att jag såg STORA fotspår i snön... Mer än så var det inte förrän Lotus morrade och glodde på ett stort buskage...vilket, när jag var ca 10 m ifrån det stora buskaget visade sig vara en mindre buske och en stor älg- PANIIIK!


Jag kastar mig, vilt skrikande bakom en sten i normal aussie-storlek (ingen kraftig benstomme alt fluffpäls här) och har verklig dödsångest. Lotus ställer upp mellan mig och älgen, rest ragg och skäller som en idiot, medan Pax tycker att vi uppfunnit den roligaste leken på länge och springer skytteltrafik mellan mig och Lotus och turas om att attackera honom och mig. Tack, älskade hund, tack!

Hur som helst, efter vad som kändes som en evighet (max 30 sek) kollade älgen på oss och gick sin väg. Inte var dag man störs i sitt morgonmål av en ilsk varghona, en galen björnhona och en skrikande människogalning verkade älgstackaren tänka. Jag hade puls på 200 i säkert en halvtimme efteråt, snacka om close encounter with the wild-life! Alla vet ju dessutom att jag är paniskt rädd för vilda djur, så detta var verkligen en pärs för mig! JAG HATAR ÄLGAR!


Alla verkar tagga ordentligt inför kullkampen, det känns bra! Det kommer bli galet skoj, villkoren för att vara med är ett minimum på 3 liter vin/skalle, minst 2 påsar lantchips samt brie, kex och vindruvor!

 
 
Sabine

Sabine

23 januari 2011 21:56

HAHAHAAHA!!!:)Även om jag tyckte lite synd om dig och förstår dig(har även jag en stor rädsla för vilda djur :))så kan jag inte låta bli att skratta så jag gråter!!Haahahahahahhaha dagens garv!:D

http://www.ds-aussies.moonfruit.com

 
Ingen bild

inga-lill

24 januari 2011 09:27

Hej Lisa!
Vilken syn ,skulle varit filmat. Lite synd om dig som är så rädd,men ett gott skratt fick jag.;);)

 
Ingen bild

Cecilia, Bob o Nora

24 januari 2011 18:17

Du måste helt enkelt flytta tillbaka till ön, Lisa! Här riskerar du inga möten med skogens konung och kan i lugn och ro strosa runt i skogen. Att det sen inte finns klok djurvård att tillgå när olyckan är framme, det tar tusen år att ta sig någon annanstans än till Visby och att saker och ting ibland är lite efter är ju en annan sak.:-)

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

26 januari 2011 11:00

Hahahaha... Underbart!Vilken panik! Du skulle bo ute i skogen där jag bor, där ser man älg m.m näst intill varje dag! :P

http://www.flox.webgain.se

 
Maja och Link

Maja och Link

26 januari 2011 22:18

HERREGUD! Nu bara måste vi ju flyta upp till stuga i Hedemooooora i sommar! Det där bara måste jag få se!!

Jag har redan inhandlat alla nödvändigheter till kullkampen! ahhaha

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

29 januari 2011 18:52

Skulle ha kommenterat tidigare men jag skrattade ihjäl mig.......hehehehehehehe
Nejdå....kan förstå din panik....tänk när jag och Gizmo 4 mån,nästan krockade med tre vildsvin på min promenad.....då du blev jag rädd....phu.
Ang momenten som vi lyckat skapligt med.....ska bara tillägga att det är ju helt utan störning. Lägger vi till det så blir det en helt annan femma Lisa =)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
camilla igen

camilla igen

29 januari 2011 18:54

.....men det berättar vi inte för kull ett. Dom kan gott tro att vi är sylvassa konkurrenter i kullkampen. *viskar*

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

1 februari 2011 08:01

Guuud vad läskigt! Mitt hjärta hade nog stannat!!!

http://my.opera.com/Levande

 
Marie & Wilda

Marie & Wilda

2 februari 2011 10:06

Heja Liza!! Bra skrivet i aussietidningen *gör vågen*!!
Läste ditt inlägg om My Dog - man blir ju inte lite mörkrädd. Vad är det för några konstiga typer som föder upp dessa fluffisar... :(???!!!! Tråkig utveckling av rasen tycker man verkligen!!!
Så alla dessa ljusa och konstiga färger med mkt vitt många av fluffisarna har, bara det verkar inte sunt tycker jag...
Kramar till dig och dina härliga grabbar från oss!

http://www.marieshundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards