Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Ingen fara på taket?!?!?!

Av Liza Hasselquist - 2 februari 2011 11:31

Med rubriken tänker jag givetvis på mitt blogginlägg, som sedemera blev en artikel i Aussie-tidningen. Hittills har jag bara fått positiv respons, och har varken behövt barrikadera mig inomhus eller fly landet, så jag antar att inte en enda uppfödare kände sig träffad av artikeln...SYND!


Här tränar vi på på alla sätt vi kan, vilket är svårt eftersom det är is precis överallt och ridhuset ständigt och jämt befolkas av hästar. Jag blir vansinnig på det och kan inte annat än att längta till våren då man får träna klokt igen! Just nu är jag dessutom sjuk (halsfluss och öroninflammation) och får inte träna på gymmet alls, vilket gör att lite hundträning skulle sitta fint för att dämpa rastlösheten...Icke sa nicke!


Pax och Lotus får ändå viss träning då de börjat "jobba" med de elever som har nevropsykiatriska sjukdomar och behöver låna hundar för att jobba med dem. Tanken var att bara Pax skulle vara med, men det visade sig att de hade haffat Lotus också, och han hae skött sig toppen så jag antar att han får vara med han också ;)


Kennelhostan rasar fortfarande här på jobbet, men vi har bara haft en hund i vårt stall som haft det, och inga fler utbrott där nere. Vi sanerade stallet i fredags, skurborste och en massa medel och vatten överallt och hoppas det håller sig så!


I helgen blir det väl lite hundträning som vanligt men ganska lugnt. Meningen var att det skulle blivit Party-party hos en arbetskompis, men pga penicillinet och sjukdomen håller jag mig nog både inomhus och nykter ;)

  

Lotus vallar hos Blomman förra vintern- kolla avståndet ;)

  

Pax och hans syskon föddes, och det var runt den här tiden som det betsämdes att just Pax var Pax- finaste lilla björnhonan!

 
 
Marie L

Marie L

2 februari 2011 19:37

Duktig Lotusen o fin Paxen:-), tänk att det snart gått ett år sedan vi våndades o "försökte välja rätt" valp, och det vart det nog, eller hur ;-)? Träffade Lotusvalpen Timi idag, en högbent livlig, trevlig grabb, med mycket energi enligt matte (vad kan han fått den ifrån månne......)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Lisa, Fritz och Focus

Lisa, Fritz och Focus

2 februari 2011 21:45

Nu börjar det rasa snö från taken... =)

Men jag tror nog inte du behöver bygga vallgrav än iaf..

http://nydalafavoriter.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

3 februari 2011 09:09

Det muttras säkert inne i husen men vem vill gå ut officiellt och säga att de inte håller med, hur ska de då kunna sälja valpar?!
Krya på dig!

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

4 februari 2011 11:09

Jag har nog sett en och annan sur kommentar! Synd att man inte har tillgång till alla diskussioner på facebook bara. . .

Krya på dej!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

8 februari 2011 15:56

Tack för kommentaren! Det är ju alltid ett vågspel om hur mycket man ska våga ta i när man skriver, och balansen är ju viktig för att få folk att inse att man inte (bara ;) ) vill provocera utan diskutera!

Men det viktiga är ju att man aldrig tystnar, utan att man alltid hjälper till att hålla diskussionen vid liv och föra den framåt :)!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

14 februari 2011 07:31

STOR GRATTISKRAM till fina Pax på 1-årsdagen från morfar Minos, syrran Lystra och mig!

http://www.123minsida.se/Minos

 
camilla igen

camilla igen

14 februari 2011 07:39

Varmt grattis till lilla brunbjörnen på ett årsdagen!!!
Kram från Gizmo och matte =)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 februari 2011 18:13

Ett stort grattis till brorsan Pax på 1års dagen!

http://www.marycash.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards