Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Inga älgar finns i skoooogen! Eller?

Av Liza Hasselquist - 17 februari 2011 19:30

Dagarna traskar på i sakta mak här, ändå saktare på senaste tiden känns det som...Vi tränar på lite nu och då, på helgerna och när ljuset så tillåter blir det spår även i veckorna. Lotus går som en klocka, har kalasfina upptag och tappar varken vinklar eller apporter. Nu ska vi bara träna regelbundet på brukslydnaden så blir det snart en start i HKL, och nu JÄKLAR ska vi ta det! Pax han tuffar på och har börjat få upp riktig motivation! Han tar upp spåren jättefint och jobbar på bra, fast det fortfarande är lite vingligt ibland.

Vårt lydnadsdilemma verkar ha löst sig helt, det gäller att kampa upp honom i total madness innan man börjar köra så bjuder han både på sitt och ligg nu! Känns som att kommandona börjar sitta fint. Vi nöter FF en del också, med ingångar och ett par steg, samt detaljer t ex vänstersvängar. Han går dock inte mer än ett par meter i taget, då jag verkligen vill få till det här momentet perfekt eftersom jag slarvat en del med det på Lotus...Tur att man lär av sina misstag! Nån agility har det inte blivit på 1.5 vecka då ridhus tydligen är till för hästar hör och häpna!


Idag har lillkillen varit och fått höfter och armbågar röntgade, och det såg fint ut enl vet. De vill ju dock inte säga något preliminärt resultat och det förstår jag, då det är trist om det skulle skilja sig totalt från den senare avläsningen.  

Såhär såg det dock ut idag, och vad jag kan se så är det säkert OK. Hoppas på ett A nu då ;) Vi kunde räkna 3 (2.5) svanskota på grabben också, vilket innebär att han skulle reggats som AS (avsaknad av svans) och inte ST(stubb) som han är reggad som. Vi överlever säkert det!


Vi har haft en close-encounter med en älg idag igen, det verkar krylla av de jävlarna häromkring! Ett plötsligt BRAK i skogen, och så dök den upp! Jag gjorde som min vana trogen, gallskrek som att mit liv hängde på det, Lotus gapade och for omkring och Pax satte sig och kollade på medan de två mest hysteriska i famijen Hasselquist flippade ut. Han är så jäkla skön den lilla hunden alltså, så lugn som han är så kan man aldrig ana att han går som en raket på agilityplan, men det är skönt för man har ingen negativ stress alls. Med min avsaknad av impulskontroll när det gäller älgsitationen är det ju super att han håller huvudet kallt, för jädrar vad jag avskyr vilda djur i allmänhet och älgarna i synnerhet- DE ÄR VERKLIGEN ASSTORA!

 
 
Marie L

Marie L

17 februari 2011 20:27

Härligt att röntgen på din "svanslösa" hund ser fit ut:-) har du kopierat eller fotat av? Håller med att älgar vill man mest se på behörigt avstånd, eller på tv ;.)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

17 februari 2011 22:07

Åh, till och med jag blir lite sugen på att spåra när du berättar om hur bra det går och ATT ni kan spåra! Här är det omöjligt för alls snö!

Vi saknar Er! Kom hit och bo så kan du träna med oss i våra ridhus!!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

18 februari 2011 07:53

Jag vill också spåra!
Håller tummarna för fina höfter!

http://aussiemonster.se

 
Sofie igen

Sofie igen

18 februari 2011 07:54

Glömde... Lite 1-års bilder på rödingen vore inte så dumt, om man får önska ;)

http://aussiemonster.se

 
Sofie

Sofie

19 februari 2011 11:14

Milo vägde 19,7 kg hos veterinären så jag antar att han inte längre är minst ;) Däremot är han inte särskilt hög så han är väl lite mer kompakt i kroppen.

http://aussiemonster.se

 
Pia, Elliot och Vasco

Pia, Elliot och Vasco

19 februari 2011 13:36

Ja vi satsar på A-höften ;) och sen startar vi ett lag, de kommer att gå kanon!!!

Vad bra att de har gjort skillnad på Lotus med viktmanchetterna, då kan jag hoppas att de funkar för Elliot med.

http://www.nummer1.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

23 februari 2011 13:55

Hörde att Pax fått fina röntgenresultat, va kul/skönt Grattis!

http://www.123minsida.se/minos

 
Maria

Maria

23 februari 2011 17:44

Jag hörde med! Grattis!:)

http://www.marycash.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards