Fraggelbloggen

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Liza Hasselquist - 24 februari 2011 12:02

Japp, ni hörde rätt (läste?) allihop- HD/ED resultatet för Pax är nu officiellt: HD:B och ED:0 = TJOHOOOO! NU KÖÖÖÖR VI! Det känns jätteskönt att detta är klart, så att man vågar köra på fullt ut med agilityn nu, det känns ju också som att man verkligen vill lägga ner all tid på träning när hunden är frisk och kry och man (troligen) kommer få ha honom kvar i måååånga år som tränings/tävlingskompis!

  Nybliven 1åring ute i stormen, med ensam matte som fotograf och ingen extrahjälp= skitbild. Men imorgon ska vi till Tina (Tillyhills) och då ska ni få se på snygga killar ;)


Okej, nu då till det härliga fenomenet SATIR som verkar vara okänt ute  i vissa stugor i landet! Här är definitionen från NE:


sati´r, framställning som är ironisk eller hånfull på ett elegant och (ofta) träffande sätt (mest om skrivet verk).

Satiren uppstod som genre i antikens Rom, där Horatius, Juvenalis m.fl skrev dikter där de kåserade om sin samtid, dess fel och laster.


Jag vill nu påpeka att mitt inlägg i Aussietidningen var FULLSMOCKAT med satir, jag driver om och med allt och alla och om man inte är bekant med termen satir så kan det säkert te sig aggressivt och lite otäckt. Jag tycker synd om dem som tycker så, för det är inte meningen med mitt inlägg. Mitt inlägg var inte heller till för att klanka ner på folk som gillar den hund de har oavsett fel och brister, och NEJ jag hatar inte mina hundar även om jag kan ha sagt det lite nu och då. Detta beror på en nära släkting till Satiren-Ironin, men som sagt har man missat Satiren har man med stor säkerhet dålig eller ingen koll på Ironin heller! Hela meningen med inlägget var att skapa debatt- oavsett om någon är med mig eller mot mig, oavsett deras kunskapsnivå inom hund generellt och aussies specifikt så anser jag nämligen att ALLA har rätt till sin åsikt! Jag har förstått att alla inte tänker så, och då kanske man känner sig sugen att ockupera någon avlägsen ö och styra denna genom diktatur och alopa åsiktsfriheten totalt. Mitt svar till människor som inte vill att andra människor ska få uttrycka sina tankar och åsikter som det passar dem är: SKYNDA, SKYNDA till din totalitärt styrda ö där du kan få bestämma precis ALLT själv, personligen är jag rädd för människor som er som inte kan skilja på person och åsikt så SNÄLLA köp en ö! Jag kan till och med ansvara för en insamlig, om nu pengarna är största problemet! SÅDÄRJA! Nu var det klarlagt! Nu ska jag ta ut mina högst hatade hundar på en roadtrip till deras bästaste hundflickor för en låååång lekstund medan vi människor antagligen fikar. Kanske ska de ev få träffa fårskallar och jag ska kolla på lamm om det finns några och jag ska varken slå, plåga eller skrika och gapa åt mina djur, SÅDETSÅ!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards