Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Så jäkla bortskämd eller Tillbaka till verkligheten

Av Liza Hasselquist - 26 april 2011 21:00

Hoj hoj!

Påsken och den långa ledigheten har verkligen avnjutits på alla sätt som är möjliga! God mat, bästa sällskapet, party och långa promenader i solen= Toppen!

Jag har haft det så jäkla bra med lagad mat på bordet och folk som har tagit hundarna på promenad lite nu och då så att jag har kunnat jobba undan en del rättning av de nationella proven-topp! Hundarna har fått träna lydnad på Kalmar BK och lydnad och uppletande på Mönsterås BK, samt vara med överallt och ingenstans och de har skött isg så himla bra!

Hemfärdsdagen var väl allt annat är positiv, men när jag kom hem kändes det ganska skönt att få vara hemma hos sig själv, oavsett hur bra jag haft det borta.

Idag var det första jobbardagen och jag har firat den med att visa sök med båda hundarna för hundeleverna. Lotus fick som en apellruta med tre figgar, två med markering och påvis och en rolig hitta. Inte en enda blindning på hela tiden, trots att han gick tomt en del, men dessa figgar låg ner allihop och då blir han ju inte så himla triggad som om de står upp...Hmmm!

Pax fick två figgar som han såg när de gick ut, samt att vi visade Tant-sök och Pop-up figge med honom. Han far ju som ett jehu i skogen och hittar och letar så fint så fint! Jag var så himla stolt över honom för vi har faktiskt kommi väldigt långt med skogsträningen, även att han inte är så jäkla enkel på lydnadsplanen direkt...


Dagen avslutades med 7.5 km löpning-underbart! Efter 2 km var jag hyfsat trött på den lilla hunden som for omkring och stökade med Lotus och skulle springa än framför och än bakom, vilket är svårt när man sitter fast i midjebälte...Efter det vände det och de travade så fint- nu sover de båda gott och jag hoppas de är lika nöjda med dagen som jag är!

 
 
Maja och Link

Maja och Link

27 april 2011 15:32

Låter som en toppenpåsk!

Måste också ta mig i kragen och börja löpträna.
Måste även komma igång med sökträningen igen, hmm...hur ska man hinna med allt?

Hoppas vi ses snart!
Hörs

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

19 maj 2011 13:46

Halloj, hur har ni det i vårsolen? (nu är det bara en månad kvar....ska bli så spännande! (och kul att ses:-))

http://www.123minsida.se/Minos

 
Marie L

Marie L

5 juni 2011 01:13

STORT GRATTIS-kram till fina 6-åringen Lotus från oss!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Erica

2 augusti 2011 19:00

Hej! Jag är väldigt intresserad av en aussie som nästa hund och undrar om jag kan få kontakta dig och fråga några frågor om uppfödare m.m.? Tycker du verkar ha liknande inställning som jag till hundar, aussien och uppfödning och skulle värdera kontakt mycket högt! Har du någon mailadress eller telefonnummer?

 
Ingen bild

Erica

2 augusti 2011 19:02

Kanske ska tillägga att jag hittade din sida genom många timmars letande bland Hunddata, MH:n, uppfödarsidor, tävlingsresultat osv om du undrar! :)

 
Ingen bild

Stina o Trolla

24 augusti 2011 09:02

Hej Liza
Nu får du allt updatera sidan ;=)) Nyfiken hur det går för dig. Jag är ju inte med i "fejan".
Trolla och jag försöker väl få till både det ena och det andra, men det går rätt ok.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards