Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Åhå- bloggtorkan över, eller???

Av Liza Hasselquist - 23 november 2011 21:38

Jag minns saker väldigt dåligt nuförtiden, t ex hade jag fått för mig att jag slutade blogga någon gång under sommaren vilket såklart var en totel lögn...Efter Påsk var det...Hrrrm! Bättring!  

Annat som jag minns väldigt dåligt är vad jag tränat, när och hur och framförallt hur det gick. Efter att ha påbörjat (och slarvat bort) tio-talet träningsdagböcker i fysisk form så gör jag ett nytt försök med att hålla den här rackarns bloggen levande, vi får se!


Hur som helst, det har hänt en massa sedan sist och jag kan omöjligt skriva ner allt här då det skulle ta resten av natten. Vi tränar på såklart, allt annat är otänkbart med rally-kalle och Mr Schneebly här hemma, de blir ju totalt odrägliga efter ett par dagars stillhet! Det mesta går bra just nu och vi har förvånansvärt mycket flyt i allt förutom den lilla detaljen att komma med på tävlingar. Sex bortlottningar från Högre spår under hösten, vad är oddsen för det?

Lägre sök var vi helt klara inför och hade kommit med på två tävlingar, men då gjorde jag det fatala misstaget att ta med Daniel i sökskogen, och OJ! vad lite Lotus visst om sök efter det...Blindmarkeringar, skulle inte gå ut alls eller grunt, fånade sig och var allmänt ostyrig.   Istället för att tävla och få med oss skiten in i nästa klass valde jag att stryka oss från tävlingarna och satsar istället på att tävla av eländet under våren- trist att köra de lägre klasserna när jag vet att vi skulle kunna konkurrera i Elitklassen. Men sån't är livet!


"Hundvalpen" som tidigare varit hyfsat usel på det mesta utom agility har faktiskt börjat lära sig saker som man sedan kan räkna med att de finns kvar tio minuter efter avslutat pass så jag antar att det finns hopp där också.   Han går som en kanon i sökskogen och vi kör mycket system och just nu jobbar vi med flying vilket går toppen. Jag hade tänkt vänta med att påbörja markeringsträningen till våren, men valpen har på något oväntat sätt fått kläm på att komma in med grejer till matte...Så det blir väl antagligen till att börja med markeringar utanför söket snart!

 


En annan sak som är ny är att hundarna numer har blivit kontorsråttor och är med mig på jobbet på dagarna. Pax har jobbat en massa med ungdomarna på skolan, och även LotusLoppan har varit med och gjort ett par bejublade framträdanden. Svårt att ha honom med dock, då han redan kan allt så det blir ju inte mycket för ungdomarna att lära honom, men han kan få vara med och stila lite mellan varven!  Vi har också fått en ny, fin träningshall med en superfin matta på övervåningen, vilket gör att man kan säkerställa kvalitétsträning oavsett hur uselt vädret är. Det känns som att vi kommer att kunna komma bättre förberedda än någonsin till vårsäsongen, inga ursäkter godtagna alltså!


Man hänger ju en del på FB istället för att läsa bloggar, det blir liksom enklare så, MEN...Jag har svårt att smälta en del kommentarer där alltså. HUR tror man att vi kan säkerställa rasens framtid som brukshund/vallhund om vi väljer att ta bort nuvarande krav för valphänvisning på SASK's sida? Det enda som gör att rasen kan bli bättre är att vi avlar på bättre hundar, punkt slut! Vi får hoppas på att en del tar reson och inser vad som egentligen är viktigt när det gäller att bevara och utveckla en ras, annars är vi på väg käpprätt åt helvete och snabbt går det! När man funderar på avel funderar man ju givetvis på vad man själv vill ha, och jag hoppas, hoppas att en dag få äga en egen Lotusvalp såklart! Givetvis hoppas jag då att det står SBCH som en ytterligare merit framför hans namn vid det laget, kom ihåg: Längst radda bokstäver framför hundens namn vinner!

 

 
 
Malin och de tre vansinniga

Malin och de tre vansinniga

23 november 2011 22:22

Åhh heja dig liza kul att läsa din blogg igen. många bokstäver före hundens namn gillar vi. mer sådant vill vi ha... ja agility SM får nog klara sig utan min och vägzys deltagande, men lydnaden kanske kanske... Klart du ska ha en lotusvalp, kör bara kör!!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 november 2011 22:24

Kul att du har satt igång med bloggandet igen Liza!

http://www.marycash.se

 
Marie L

Marie L

24 november 2011 00:00

Kul att ni är på G med söket Liza:-) Fina killarna i headern!
Nästa år kommer ni förhoppningsvis med på alla tävlingar, så ge inte upp!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Tina

Tina

24 november 2011 07:03

Kul att du är på G med bloggen igen. Men kunde du inte lagt in en BRA bild på Lotus så man hade sett att det var en hane i alla fall hehe..Nej skämt åsido så är han så himla fin!

http://www.tillyhills.se

 
Maja och Link

Maja och Link

24 november 2011 15:14

H-lvete också, Link som samlat på sig en massa bokstäver EFTER sitt namn....är det minuspoäng då?

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Du är efterlängtad!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards