Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

December?

Av Liza Hasselquist - 11 december 2011 20:46

Hoj hoj!

Man har ju svårt att tro att det är december med tanke på vädret: ingen snö och plusväder mest hela tiden. Inte för att jag klagar, jag tycker att det är toppen, då man kan vara ute utan att förfrysa vitala delar   Det som dock stör en del är all jäkla blåst här på västkusten, jag menar, jag är ju van från Kalmar men detta är något alldeles extra!

Lördagens sökträning för Lotus del gick fint. Planen var att fortsätta köra dolda figgar och markeringar med lösrulle så jag höll mig för en gångs skull till planen och det var inga problem. Han var lite tveksam till att behöva gå ut på djupet på medvinds-sidan (Hallååå mongo-matte! Här finns för fanken ingen!) men efter att jag sa till att det behövdes så gjorde han ett skitfint slag. Ingen meckande med sin egen rulle heller, samt att han hade två sedan tidigare okända figgar, nemas problemas, mammas hjärta! 

Sedan skulle Mr Schneebly komma in och köra system- MEN då var den lilla rackaren halt! Jag hittade ett sår på ena trampdynan fram och jag antar att det är det som ömmar lite grann- TYPISKT! Planen är nu att utnyttja julledigheten till att lära in markering med lösrullen på honom också, så får vi väl se hur långt vi kommer med det.

Idag har vi kört lite lydnad ute i fina vädret (blåsigt, men till och med solen kollade fram!) med fokus på position i ff för L samt ställandet i inkallningen. D skulle kasta boll bakom Lotus när jag kommenderade, det gick sådär så det blev att jag kastade boll och D skötte hunden. Himla skönt att ha hundar som kan jobba med vem som faktiskt! 

Pax fick köra fritt följ, läggande och ställande och allt går bra faktiskt. Sedan körde jag en plats med fokus på hakan i backen och det gick bra det med- KANON!


Och förresten, kolla in dessa godbitar! Jag ska åka och spana på dem när jag är hemma över jul, jippi! Jag kommer givetvis att stjäla 2-3 stycken! De finns på kennel Tillyhills och är efter Tillyhills Beata Stonehill och Diamond Bluff Mickey Blue Eyes.

 

 
 
Malin och de tre vansinniga

Malin och de tre vansinniga

11 december 2011 21:18

Åhh vilka sööta valpar! jag tar gärna en eller två svarta! De passar i min samling=) Jag sa precis till Maja att det känns som kanske oktober eller så nu.. Men ingen är gladare än vi för så liite snö som möjligt! En jättebra ide tycker jag är att spendera nyår tillsammans=) Vore ju så sjukt kul!!! Snälla säg att vi kan!!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

11 december 2011 22:37

Hallååå, ta några blå till mig! Fan vad nice med bra träning! Med sånt här väder borde väl en sökstart i vår inte vara några problem!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards