Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Att ha de bästa intentioner och att vara synnerligen otrevlig!

Av Liza Hasselquist - 31 januari 2012 16:13

Trots isande vindar och hög stress skulle jag ge mig ut på lunchen idag för att lägga spår på de snötäckta åkrarna. På grund av sjukt dåligt samvete för utebliven sökträning i lördags tänkte jag galoppera ut de där spåren åt hundarna, springa på lektion och sedan ta spåren direkt efter...Allt klart så långt, och jag släpper på Loppan på sitt spår först. Full fräs iväg, och åt rätt håll också, tjohooo!   När vi kommer såpass långt att det är dags att vinkla så 1: hittar inte Lotus vinkeln 2: hittar inte jag mina egna fotspår...Jag bestämmer mig således efter lite strul för att skita i den sträckan och valsar iväg mot nästa del, som jag tror att jag vet vart den är (på ett ungefär, typ...) med måttligt irriterade steg  . Som tur är tar djuret upp spåret och spårar fint fram till slutpinnen-tjofaderittan. Det som var synd var att 250 m av 500 inte blev spårade, vilket känns som slöseri då jag i hetsigt tempo trotsat de isiga vindarna...Men det blir ju sällan som man tänkt sig! Pax går bättre, fint i spåret hela tiden, men hoppar och skuttar lite åt alla håll vid apporterna. Hur som helst tar vi oss runt och alla är nöjda och glada efter lite bollkastning på ett stort gärde  

 

Forttsättningen på detta blogginlägg skulle kunna vara bittert, men jag är mer road än vad jag är sårad/ledsen/besviken  Häromdagen hade jag lite kontakt med en uppfödare som jag känner lite mer väl än andra, och vi pratade då om avel. Hon hade blivit kontaktad av en kvinna osm inte vågade ringa mig och fråga om parning eftersom jag var en synnerligen otrevlig människa- WHAT!?!  Jag kan med säkerhet säga att jag ALDRIG pratat eller skrivit en enda rad med/till denna människa  och hon vet ändå precis hur dan jag är som person- snacka om människokännare!

Att skilja på sak och person var en av de första sakerna mamma och pappa lärde mig då jag hade begrepp nog att förstå sådana saker. Om man tycker att jag skriver otrevliga saker här i bloggen eller på FB måste det ju naturligtvis vara så att jag är en otrevlig människa- eller?

Jaja, ingenting jag är ledsen över precis, jag är gärna en otrevlig person om det hindrar bittra, onyanserade människor som ändå inte gillar mig från att ringa upp och fråga om att låna hane som jag ändå inte vill låna ut  

 
 
Maja och Link

Maja och Link

31 januari 2012 18:41

Varför tror du att jag aldrig vågar svara när du ringer...ah ha ha ha!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

1 februari 2012 20:52

:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Oona

Oona

9 februari 2012 20:14

Uff ja du var VIRKELIG utrivelig da vi møtte deg for daten mellom Choco og Lotus ;) Sikkert derfor vi aldri ble ferdige med å parat der på jordet ;)
Nei nei- du er absolutt ingen utrivelig person :D

http://www.aussieboxy.com

 
Marie L

Marie L

14 februari 2012 01:00

Grattis finaste Pax på tvåårsdagen från oss släktingar i Uppsala, ha en bra dag:-)

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards