Fraggelbloggen

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Long time-no see?!? "Hallau ja!" eller "Å de då va!"

Av Liza Hasselquist - 8 augusti 2012 12:14

Så mycket Hallau ja! blir det inte längre...

Sedan sist jag skrev har det hänt ganska mycket: Jag har sagt upp mig från jobbet, fått nytt jobb och flyttat till Kalmar. Just nu är vi inneboende hos D:s föräldrar medan vi letar hus, meeen det går segt så nu har jag hittat ett par lägenheter på bottenvåningen med uteplats, och kanske, kanske får drömmen om landet vänta ett tag till förmån för eget hem  


Nya jobbet är också det på ett naturbruksgymnasium, vilket innebär att hundarna får vara med på jobbet även där, dock i hundgård istället för på kontoret då det finns någon som är allergisk...Undrar hur lång tid det tar innan mina hundar får vara på kontoret också... De har ju en tendens att smyga sig med liksom   


På hundfronten har jag fått en ny sökgrupp, med ett par som sysslat lite med sök innan och ett par som är rena nybörjare. Hittills har vi bara kört en gång och nästa tillfälle är på lördag. Det som är konstigt är att hela första träffen avlöpte utan missöden, ingen matte gjorde fel och alla hundar gick bara jättebra  Det kanske bäddar för katastrof vid nästa träning? Hur som helst känns det jättebra att ha kommit igång med en nya grupp där alla verkligen är superhärliga  Den enda som är "the devil"   är väl jag då, får hoppas att de orkar med mig och mitt styrande, ha ha!

En hel del lydnad blir det också, och efter Jenny Damm-kursen med Pax har det lossnat ordentligt även för honom, vilket känns toppen. Har börjat kolla så smått på både agilitytävlingar och (peppar, peppar) lydnadsdito. JAG VEEET att han inte skulle tävla lydnad alls, men som det är just nu kan han inte hålla ihop en hel brukstävling, så vi får väl se hur det blir med det...Kanske en spårapell i höst!?!?

Loppan ska tävla högre spår/sök här och jag nöter framåtsändandet för fullt. Ser just nu mycket fint ut, trots en grupp av riktiga människor  så man kan inte vara annat än nöjd!

Andra planer som finns och har funnits ett tag är att skaffa en hund till- Hollandse Herdeshund eller en Aussie? Inte heeelt enkelt att välja! Just nu lutar det mest åt aussie, då jag hittat en spännande kull som ska tillverkas framöver...Vi får vänta och se, kanske ska ha ett eget boende först?

 

Mina fiiinaste grabbar! (Tack Emelie för korten!)

   

"Spring inte så nära mig! JAG ska vinna!"  

Han har växt till sig, lillkillen!

 

Gammelgäddan, 7 år i år. Och alla frågar fortfarande: Är det den vita hunden som är den unga?!?! 

 
 
Marie L

Marie L

8 augusti 2012 14:13

Finfina bilder på grabbarna, tror du man kan låna en? Håller nu tummar o tassar för stundande tävlingar och för att ni hittar bra bostad förstås. Kráma dogsen!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Hasselquist - 10 oktober 2016 12:23


Regnet har fallit evist i många dagar nu. Blåsten har liksom svept över, under, genom oss som envist kämpar emot varje impuls att stanna inomhus i värmen, krypa ner i sängen; bara femton minuter till. Vi är de som aldrig viker ner oss, som alltid väg...

Av Liza Hasselquist - 6 oktober 2016 10:35


  Bevis för godkänd testledarutbildning! Ett av mina största intressen inom hunderiet (förutom att träna och tävla min egen hund) är hundars mentalitet. Jag hade turen att börja vara aktiv på en klubb där det var många likasinnade, vilket ledde ...

Av Liza Hasselquist - 5 oktober 2016 12:33

När jag börjar pyssla med saker, oavsett ifall det är hunden eller annat, så finns en viss tendens till att jag utvecklar någon slags form av mani. I somras målade jag min första tavla någonsin, en världskarta som min syster skulle få då hennes ex to...

Av Liza Hasselquist - 3 oktober 2016 12:02


Jag skulle vilja säga att jag är en ganska så cool person, som inte känner mig speciellt nervös i negativ mening gällande nåt (förutom röntgen) hundrelaterat. Alltså; tävlingar och såna saker får mig bubbligt förväntansfull, säkert delvis på grund av...

Av Liza Hasselquist - 27 september 2016 15:37


I hela mitt liv har jag varit en nästintill orimligt morgonpigg person. Nästan så störig att en bara vill klippa till för att få hejd på personen som kvittrar ”GODMORGON” klockan 05.00  för att sedan studsa upp ur sängen, kränga på sig kl...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Real Sugar

Sugarwind's

Lotus valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards